bericht voor alle autisten op dit forum

  • Can

    Hoi Sassie

    Wat een herlijk gevoel is dat, je kind goed en verzorgd op school tot zijn 21e! :) Hoe gaat het tot nu toe?Heeft hij het er naar zijn zin?

    Onze oudste gaat richting gymnasium/vwo. Ik heb van de juf en de ib'r begrepen dat ze met me mee gaan voor een gesprek op de school die het word, ivm de juiste begeleiding voor hem. Ze hebben zijn beperking goed leren kennen de laatste afgelopen weken want de school wordt geverfd dus er lopen allemaal schilders rond en de muren van het lokaal zijn leeg zodat alles echoot….;)

    L zit nu anderhalve jaar op deze basisschool en ik ben erg tevreden over deze school,. het is jammer dat ik hem zo laat hebt ontdekt!

    gr Can

  • axel

    ja ik heb autisme en zit net in het secundair.

    ik heb het vooral moeilijk gehad om me aan te passen aan de leermethodes en vooral bij wiskunde.

    de leerkrachten hadden hun manier om sommen op te lossen maar ik kwam erachter dat er ook andere manieren bestaan (die voor mij simpeler waren) dus zeg ik laat hem zijn eigen methode uitzoeken die voor hem het beste werkt.

    ook als ik iets niet begreep kwam dat omdat het op een slechte manier werd uitgelegd. dus herhaal niet wat je hebd gezegd maar zeg het op een andere manier.

  • Radicaal links

    Met kameraadschappelijke groet.