Hallo Allemaal,
Onze zoon van net 11 (ADHD/PDD-Nos) zit nu in groep 8. Op dit moment zit hij op een ‘gewone’ basisschool - ik schrijf ‘gewone’ omdat hij op een klein jenaplan school zit met een fantastisch team - met een rugzak. Volgens schooljaar gaat hij naar het voortgezet onderwijs, en hij zal het niet redden op een reguliere school. Zijn leraar - die hij nu voor het 3e jaar heeft - verwacht dat hij HAVO aankan, en wellicht zelfs VWO met een hele goede begeleiding. Hier in de buurt zit een school voor kinderen met ASS op HAVO/VWO niveau, maar daar zijn er ongeveer 4x zoveel aanmeldingen als plaatsen (Kristallus in Nijmegen), en we hopen hem daar op te krijgen.
Nu wil het, dat mijn man uit Amsterdam komt, en heel veel heimwee heeft. Daarom willen we ons ook oriënteren op een goede school voor onze zoon in die regio, en dan eventueel verhuizen als hij daar wel geplaatst kan worden en hier niet. Regio Amsterdam bestaat voor ons uit Amsterdam, Haarlem, Zaandam, Zandvoort. Alles op ongeveer 30-45 minuten van A'dam af. Voor mijn werk is het geen probleem, en mijn man zoekt daar iets. Ook woonruimte hebben we al als het nodig mocht zijn.
Heeft er iemand ervaring met HAVO-VWO voor ASS-kinderen? Op internet kom ik er niet uit.
Alvast bedankt voor jullie hulp.
Marguerite