graag jullie reactie in gevecht met de gemeente Utrecht

• nedjalka

graag zou ik van jullie als “medeouder” een reactie op onze advertentie in AD Utrecht;

www.ad.nl

dan Utrecht

dan Michael-10-wil-een-privetaxi

• Cashew

Ik wens je heel veel sterkte met je gevecht, maar kan er niet achter staan. Als het zo'n gevecht is om hem goed op school te krijgen, dan kun je verhuizen (zullen wij ook doen, zie mijn bericht hieronder) als het niet anders kan. Of je brengt hem zelf of huurt iemand in om hem te brengen.

Natuurlijk heb je er net voor gekozen om een jongen met autisme te krijgen, die krijg je ook ‘zomaar’ in de schoot geworpen. Ik heb er ook niet voor gekozen om 2 ADHD'ers te krijgen waarvan er 1 autisme heeft, maar het is nu eenmaal zo, en we moeten er het beste van maken.

En ook later in de grote wereld zal hij om moeten kunnen gaan met de non-structuur die er is, hij zal de structuur uit zichzelf moeten halen.

Succes.

• Pee*

Heb je de url? Kan het niet vinden.

• levis

pff wat een reacties krijg je daar zeg!

Als ouder kan je het blijkbaar nooit goed doen.

Ik zou nooit verhuizen voor een school over een aantal jaar kan je weer gaan verhuizen. Stoppen met werken om je kind zelf naar school te brengen. Alsof je zomaar de bijstand in kan en dan ook nog een auto betalen. Zelf brengen kan ook niet altijd als je nog meer kinderen hebt die naar school moeten. Overal zijn voors en tegens voor. Ik snap aan de ene kant wel dat ze moeilijk doen over een prive taxi. Maar mijn taxi ervaringen zijn dusdanig dat ik denk dat zelfs een niet autist daar geflipt van zou raken.

Ik rij zelf twee kinderen naar twee verschillende scholen pak hem beet 500 km per week. Dichterbij school gaan wonen gaat niet. Want als ik dichterbij de ene school woon woon ik weer verder weg bij de andere. Daarnaast weet ik niet waar mijn kind na deze school naar toegaat. Ze verklaren me voor gek dat ik mijn jongste niet met de taxi laat gaan twee uur heen en twee uur terug.

Sterkte er mee!

• Can

Wat een gedonder zeg. Ik denk dat onze S ook zou flippen als er steeds een ander komt en ook nog eens op verschillende tijdstippen.

Heb je dit bij de behandelaar/dokter aangekaart? Misschien dat ze je kunne helpen als ze zien dat je kind er echt niet tegen kan en dat het ten koste gaat van het leerproces/ontwikkeling op school.

veel sterkte