Hallo mijn naam is Bianca en wij hebben een zoontje die ADHD/ASS (asperger) heeft. Onze zoon van 5 jaar is na de zomervakantie naar speciaal onderwijs gegaan omdat hij niet in de groep paste op de reguliere basisschool. Ik kan wel zeggen dat het ons veel bloed, zweet en tranen heeft gekost om het enigzins leefbaar te houden in huis. Het moeilijke eraan vind ik dat de omgeving er de meeste moeite mee heeft vooral in openbare gelegenheden. Wij “trekken” ook altijd de aandacht van iedereen door zijn behoorlijke decibellen die hij zo nu en dan produceert als hij heel enthousiast is. Er zijn helaas gewoon “te veel” mensen die deze kinderen stempelen. Maar gelukkig (wij zijn er erg blij mee) zit hij nu op een school waar hij zichzelf kan zijn en niet geplaagd en uitgedaagt wordt. Maar waar wij op dit moment mee worstelen is zijn taalgebruik als hem iets niet wil lukken dan kan hij gaan schelden, of als je visite hebt en die maken een grapje naar hem toe en je lacht erom wat hij vervolgens niet om te lachen vindt, dan kan hij ons of zelfs de visite uitschelden bijvb, …wijf of …auto enz… spreekt voor zich denk ik. Wij zeggen dan ook heel duidelijk dat we dat niet goed vinden en het ook niet meer willen horen, maar ja hij doet het toch zo weer. Mijn vraag is daarom ook zijn er mensen die een nog beter foefje hebben of tips.
Groetjes Bianca.