mijn kind heeft ADHD/ASS(asperger)

• Susan

Zolang jij mij blijft aanvallen, of mijn ouders, want dat is wat je doet, wil ik helemaal niets van je snappen.

Reageer je frustraties op een ander af en alsjeblieft niet op mij.

Afijn, ik had mezelf eigenlijk voorgenomen hier niet meer te komen, dus dit was mijn laatste reactie.

• desiree

straffen doe ik nooit

wel goed gedrag belonen en ik heb twee kinderen met autisme die nu 13 en 16 zijn

heb hun altijd met liefde opgevoed nooit gestraf en het werkt

wel moet je niet een keer zeggen dat je dit niet wilt maar wel duizende keren en op een gegeven ogenblik vat het kwartje

en lukt het hun dus veel gedult en succes gr loekie

• Can

Ik snap hier niets van..

• Bezeke

Hoi,

Toen mijn zoon jonger was (ik heb 3 kinderen met autisme/asperger) kon hij behoorlijk schelden, alsook ons verwijten toeroepen. I/h begin niet wetend hoe om te gaan met dit gedrag straften we hem, naar boven sturen, i/d hoek staan, …. niets hielp integendeel het werd altijd maar erger. Tot we op een dag besloten dit gedrag te negeren. We reageerden op geen enkele manier meer op het schreeuwen. Ons voorspelbaar gedrag en de (negatieve) aandacht die we er aan schonken verdween. Het hield nog even aan en toen plots hebben we nooit meer te maken gehad met het schreeuwen en schelden. Wel hadden we problemen met de omgeving die vond dat we als ouders niet deugden omdat we niet straften en ons zogezegd lieten doen. Maar het had resultaat dus laat de mensen maar praten.

Grtz,

• ingeborg2007

Hoi.

Heel herkanbaar……Onze dochter( ADHD/ASS) van nu 5 jaar vertoont ook het luidruchtige gevloek enz. Ze doet dit al wel een jaar en het kwartje lijkt nog niet te vallen. Alles al geprobeerd, negeren, straffen. Op het medische kinderdagverblijf waar ze zat moest ze de gekke woorden op de gang zeggen. Je laat zien dat je het niet accepteert in een gemeenschappelijke ruimte maar op een plek waar het wel mag. Dus doen we dit thuis ook en soms werkt het dan loopt ze ernaar toe en daar mag ze vloeken enz. Als we haar straffen dan wordt ze nog bozer en doet ze zichzelf pijn en dat wil je ook niet. Succes ermee.

groeten van Ingeborg

• JeOma

Verwijderd!