Wij zijn gisteren met K naar de cliniclowns theatertour geweest voor een voorstelling. Het is speciaal gemaakt voor kinderen met autisme en/of een verstandelijke beperking. En het was grandioos. In eerste instantie had ik mijn bedenkingen omdat het meteen al begon met muziek en zingen enzo en onze zoon daar niet goed tegen kan. Maar toen we met een tegenstribbelend kind rondliepen kwam er een medewerker naar ons toe met de oplossing om met hem apart van de menigte en ver weg van het geluid te gaan zitten. Echt perfect, ze kwam nog stoelen brengen ook!!!!! Later werden we in kleinere groepjes verdeeld en liepen we kleine showtjes af gericht op de zintuigen. Vooral het “voelen” vond K erg leuk en het “zien” daar deden ze met kleuren van alles. Zelfs “horen” vond K leuk na een tijdje . Ik denk wel dat het voor iets oudere kinderen met autisme en een normale begaafdheid niet zo leuk is dan dat het voor onze zoon was, dat zeg ik er eerlijk bij.
Ik wilde de tip jullie niet onthouden!
Dit jaar zijn er geen voorstellingen meer maar komend jaar is er weer een nieuwe voorstelling! (tu)