leuke tip!

• sassie

Wij zijn gisteren met K naar de cliniclowns theatertour geweest voor een voorstelling. Het is speciaal gemaakt voor kinderen met autisme en/of een verstandelijke beperking. En het was grandioos. In eerste instantie had ik mijn bedenkingen omdat het meteen al begon met muziek en zingen enzo en onze zoon daar niet goed tegen kan. Maar toen we met een tegenstribbelend kind rondliepen kwam er een medewerker naar ons toe met de oplossing om met hem apart van de menigte en ver weg van het geluid te gaan zitten. Echt perfect, ze kwam nog stoelen brengen ook!!!!! Later werden we in kleinere groepjes verdeeld en liepen we kleine showtjes af gericht op de zintuigen. Vooral het “voelen” vond K erg leuk en het “zien” daar deden ze met kleuren van alles. Zelfs “horen” vond K leuk na een tijdje . Ik denk wel dat het voor iets oudere kinderen met autisme en een normale begaafdheid niet zo leuk is dan dat het voor onze zoon was, dat zeg ik er eerlijk bij.

Ik wilde de tip jullie niet onthouden!

Dit jaar zijn er geen voorstellingen meer maar komend jaar is er weer een nieuwe voorstelling! (tu)

• carla van de waal

hallo sassie.

wij zijn in juni al naar de theatertour van de cliniclowns geweest.

onze zoon geniet er elk jaar weer van.

we zijn dit jaar voor de derde keer geweest.

wij krijgen nu elk jaar een uitnodiging.

groetjes carla

• sassie

het is echt heel leuk he! Heeft jouw zoon geen last van die muziek dan en al die mensen om zich heen? Ik ga er volgend jaar zeker weer heen. Fijn dat jouw zoon er ook zo van geniet! En dan wij als ouders ook!

• carla van de waal

hallo sassie.

ik weet niet waar jij geweest bent.

maar wij zijn op bussloo geweest.

dat ligt bij apeldoorn.

het was daar verschillende dagen en tijden.

het was er niet zo heel erg druk.

we zaten in een groepje van ongeveer 20 personen.

mijn zoon had geen last van de muziek en de mensen.

groetjes carla

• sassie

Wij zijn bij Dordrecht in de buurt geweest. Aangezien wij in Den Haag wonen is dat wel zo dichtbij. Dat eerste gedeelte was toch wel met alle aanwezigen en dat was hem te druk, daarna werd het inderdaad gesplitst, ik denk in groepen van 30 ofzo.