buggy

• sassie

Voor onze zoon van 8 jaar willen we een buggy aanschaffen zodat oa een dagje uit makkelijker wordt voor hem en ons. Omdat we dus niet dagelijks willen gaan gebruiken zouden we graag een tweedehands exem[plaar willen kopen. Ik heb ontdekt dat ze van het merk McLaren /MacLaren buggies hebben net als een gewone kinderbuggy alleen veel steviger, zo een zouden we graag aanschaffen. Wie weet waar ik zoiets tweedehands kan kopen? De bekende tweedehands site heb ik al afgestruind! En de winkel die mij door een collega is aangeraden heb ik benaderd maar ze zijn gestopt met de verkoop van tweedehands buggies……Als ik een nieuwe moet kopen kost dat zowat 600 euro en ik denk dat ze vanuit de WMO erg moeilijk gaan doen over een tegemoetkoming in de kosten omdat hij dus wel gewoon kan lopen.

Wie helpt?

• levis

Hoi

Enige tip die ik je kan geven is toch marktplaats en heel veel geduld. Ik heb zelf een hele oude maclaren met dat blauwe zeil gekocht. Net als jullie alleen voor uitstapjes mijn zoon trekt zich erin terug en de kans op een geslaagd uitstapje is met 200% toegenomen. Waar normaal uitstapjes na een half uur al uitdraaide op een fiasco ga ik nu met buggy gerust een hele dag naar bv het openluchtmuseum. Hij zit er dan in totaal misschien maar een uurtje in. Waar hij normaal gesproken een drama maakte gaat hij nu zelf even 5 minuten in de buggy. Commentaar ga je wel krijgen, maar dat kreeg ik zonder buggy eerst ook weleens.

Misschien kan je zelf een advertentie zetten.

Succes Lianne

• sassie

Hoi Lianne,

Bedankt voor je snelle reactie. De manier hoe jij die buggy gebruikt is precies wat ik bedoel, niet uit gemakzucht maar puur als hulp voor mijn kind dat hij zich erin terug kan trekken. In de Efteling hebben we tot nu toe altijd zo'n karretje gehuurd maar vorig jaar paste dat ook al zowat niet meer en het was loodzwaar om mee te zeulen de hele dag achter me aan. Ik hoop nog op meer reacties natuurlijk maar ga mp ook proberen met een eigen advertentie.

Leuk om te lezen dat mijn theorie idee bij julle al goed in de praktijk werkt!!!!!!

• tassie

Hoi Sassie,

Ik zou, als ik jou was, toch ook eens een gesprekje wagen bij de WMO…..wie weet hebben hun toch het idee dat hun kunnen helpen en zo niet, misschien dat hun jou verder op weg kunnen helpen waar dan wel….

Heb je MEE al eens gevraagd hierin mee te denken?

Goed idee hoor, ik kan me voorstellen dat het voor sommige kinderen net even dat stukje veiligheid geeft ….

Suc6 met zoeken!!

• sassie

Bedankt voor het meedenken, tassie. Als ik MP, de MEE heb geprobeerd zal ik uiteindelijk wel aan het WMO loket belanden of ze ons daar kunnen helpen. Anders rest ons niks anders dan een nieuwe te gaan kopen.

• tassie

Bel anders de WMO eens op meid……wie weet…….

Neen heb je, ja kun je krijgen…..;)

Wie weet hebben hun wel heel handige tips of kunnen hun deuren voor je open krijgen…..terwijl je nu zelf door bijv MP actief aan het zoeken bent….

Ik ga duimen dat er snel een passende oplossing is!

sassie Schreef:

——————————————————-

> Bedankt voor het meedenken, tassie. Als ik MP, de

> MEE heb geprobeerd zal ik uiteindelijk wel aan het

> WMO loket belanden of ze ons daar kunnen helpen.

> Anders rest ons niks anders dan een nieuwe te gaan

> kopen.

• sassie

Ik ga vandaag mijn MEE consulente bellen , het voorleggen , en kan daarna altijd de WMO proberen aan te spreken. Laat nog zeker weten hoe het gelukt is!!!!

• tassie

Ik hoop dat 1 van beide je verder kan helpen sassie!

Suc6.

sassie Schreef:

——————————————————-

> Ik ga vandaag mijn MEE consulente bellen , het

> voorleggen , en kan daarna altijd de WMO proberen

> aan te spreken. Laat nog zeker weten hoe het

> gelukt is!!!!

• sandra

Contact opnemen met welzorg,omdat hun een leverancier zijn (via de gemeente) komen daar de gebruikte ook terug.

Vaak kan je die tweedehands bij hun kopen,allebei mijn oude buggies zijn naar hun terug gegaan nu we een rolstoel hebben.

Nml de wmo huurt buggy's,rolstoelen ed bij welzorg.

Susses

• sandra

even kijken bij gehandicapte-hulpmiddelen.startpagina

de rubriek leveranciers en dan gaan bellen/mailen of ze een tweedehands of demonstratie model hebben staan.

ze komen weinig op op mp omdat je ze via de wmo in bruikleen heb en deze dus altijd terug gaan naar de leverancier