Wijzigingen TOG

• tassie

De TOG verandert op 1 april 2010

13-01-2010

De tegemoetkoming TOG verandert op 1 april 2010. Vanaf dan is een AWBZ-indicatie nodig. Heeft u al een TOG, dan krijgt u voor 1 april vanzelf bericht van SVB.

Vanaf 1 april 2010 is een AWBZ-indicatie nodig

Vanaf 1 april 2010 moet een kind een AWBZ-indicatie (Algemene Wet Bijzondere Ziektekosten) hebben voor gemiddeld 10 uur zorg of meer per week. Een AWBZ-indicatie is een beoordeling van hoeveel uren zorg het kind nodig heeft. Zo’n beoordeling wordt gedaan door het Centrum Indicatiestelling Zorg (CIZ) of Bureau Jeugdzorg (BJZ).

Heeft u al een TOG? U hoeft dan niets te doen. U krijgt vanzelf bericht van de SVB. Tot 1 oktober 2010 zal er voor u niets veranderen. U krijgt tot 1 oktober 2010 de TOG van ons betaald zoals u dat gewend bent.

Extra financiële tegemoetkoming voor alleenverdieners

Voor alleenverdieners is er een extra financiële tegemoetkoming. U bent alleenverdiener als u of uw partner geen of een zeer laag inkomen heeft. Zorgt één van u voor een ernstig ziek of gehandicapt kind? U krijgt dan de extra tegemoetkoming als uw kind over een heel kalenderjaar recht heeft gehad op TOG.

Heeft u over heel 2010 recht op TOG en bent u alleenverdiener? Dan kunt u in 2011 de extra tegemoetkoming voor het eerst ontvangen.

Meer informatie

Krijgt u al een tegemoetkoming TOG van de SVB? Dan ontvangt u voor 1 april 2010 van ons vanzelf een brief. Verder houden we u op de hoogte via onze website www.svb.nl/tog.

• petra

Hoe zit het dan met de AWBZ indicatie´s die een kind al heeft, bv voor dagbesteding en persoonlijke verzorging?Als die weer allemaal bekeken en beoordeeld moeten worden , neem ik dat risico niet dat zijn noodzakelijke indicaties gevaar lopen voor de TOG, want zoveel is dat ook weer niet.Of zou het volstaan om een kopie van het toebedeelde aantal uren

PV op te sturen?Ik heb pas nog weer een nieuwe aanvraag moeten doen vanwege de activerende en ondersteunende ( of zoiets ) begeleiding en daar wordt ook alles weer beoordeeld en dan moet je maar hopen dat alles gelijk blijft.Heb veel verhalen gelezen van mensen die ineens veel minder kregen, ook op andere indicaties dan degene waarvoor ze opnieuw aan moesten vragen!

• tassie

Ik ga dr een beetje vanuit dat, als er al indicaties staan, dat deze niet opnieuw herzien worden….daarmee zou CIZ en BJZ wel erg overbelast raken lijkt mij…..

Het lijkt mij, dat ze puur kijken naar de bestaande en geindiceerde indicaties en daar kijken om hoeveel uur dat dat gaat……als je dan boven de 10 uur per week komt, dan behoud je je TOG….maar dat is hoe ik het lees he ;)

Tzt zouden we horen van het SVB, hoe het verder zal gaan…dus nog even afwachten.

petra Schreef:

——————————————————-

> Hoe zit het dan met de AWBZ indicatie´s die een

> kind al heeft, bv voor dagbesteding en

> persoonlijke verzorging?Als die weer allemaal

> bekeken en beoordeeld moeten worden , neem ik dat

> risico niet dat zijn noodzakelijke indicaties

> gevaar lopen voor de TOG, want zoveel is dat ook

> weer niet.Of zou het volstaan om een kopie van het

> toebedeelde aantal uren

> PV op te sturen?Ik heb pas nog weer een nieuwe

> aanvraag moeten doen vanwege de activerende en

> ondersteunende ( of zoiets ) begeleiding en daar

> wordt ook alles weer beoordeeld en dan moet je

> maar hopen dat alles gelijk blijft.Heb veel

> verhalen gelezen van mensen die ineens veel minder

> kregen, ook op andere indicaties dan degene

> waarvoor ze opnieuw aan moesten vragen!

• janien

kom ik net 1.15 uur tekort om in aanmerking te blijven voor tog.

hebben ze dat met de herindicaties goed in de gaten gehouden.

ten minste zo lijkt het.