Ik weet niet of deze site ervoor bedoeld is , maar ik zoek ouders om contacten te realiseren voor jonge mensen met autisme die veel begeleiding nodig hebben. Mijn zoon is een heel erg lieve jongen van 18 jaar, maar de aard van zijn beperking, autisme, verstandelijke beperking en Gilles de La tourette maken dat hij een op een begeleiding nodig heeft. Dit wordt volgens de betrokken deskundigen alleen geboden in groepen met veel agressiviteit en/of auto mutilatie. Dit is helemaal niet het geval bij mijn zoon en het zou heel schadelijk zijn voor hem om in een dergelijke groep te komen. De hulpverlening noemt eigenlijk de aard van de beperkingen en het bijbehorende gedrag redelijk uniek. En raadt me eigenlijk aan hem zo lang mogelijk thuis te laten wonen (zo lang ik en mijn man dat aankunnen…).
Maar hij heeft namelijk ook behoefte aan contact met leeftijdgenoten en verveelt zich ook nogal thuis.
Nu vraag ik me af of er niet meer mensen zijn die zoveel begeleiding nodig hebben maar ook heel zachtaardig zijn en dit probleem herkennen. Zijn er meer ouders met dit probleem?