Wij, drie studenten van de Hogeschool Rotterdam, zijn bezig met een afstudeeronderzoek met als hoofdonderwerp; jongeren met ASS in de leeftijd van 14-21 jaar.
Vanuit de instelling, GGZ de Grote Rivieren locatie de Steiger te Dordrecht, is ons gevraagd een kookboek voor jongeren met ASS te maken welke wij de jongeren aan kunnen bieden wanneer zij zelfstandig of begeleid zelfstandig gaan wonen. Om een kookboek te kunnen maken waarin wij zo goed mogelijk aansluiten bij de mogelijkheden en behoeften van deze jongeren doen wij onder andere onderzoek naar de verschillen in stoornis en ontwikkelingsniveau.
Om verder op weg te komen zouden wij u willen vragen ons te helpen door het beantwoorden van een aantal vragen. Antwoord op deze vragen helpt ons mogelijk in ons onderzoek.
Het gaat hierbij om de volgende vragen:
Door middel van welke methode kan een bijdrage geleverd worden aan jongeren met ASS gericht op basisvaardigheden, zodat zij hierdoor minder afhankelijk zijn van de begeleiding die wordt geboden op de verschillende instellingen, en kan een jongere met ASS dus eigen structuur aanbrengen met betrekking tot desbetreffende basisvaardigheid (koken) op het gebied van zelfstandig wonen?
Welke soorten structuur kunnen zorgen voor duidelijkheid en overzicht in ons product, het kookboek?
Aan welke criteria zou volgens u het product moeten voldoen zodat het aansluit bij de mogelijkheden en beperkingen van jongeren met ASS op weg naat zelfstandig/begeleid zelfstandig wonen?
Wat is volgens u het belang van het product op micro-, meso- en macro niveau?
Alvast bedankt