ombusman

• Pma

Gefeliciteerd! de week van het autisme.Goed dat er aandacht voor is.

Vandaag was er een programma van de ombudsman over kinderen met autisme die al maanden thuis zitten omdat er geen passende school is voor hen. Het jongetje wat in beeld was had een normale intelligentie, maar er was geen geschikte school voor hem in Amsterdam. De ombudsman ging naar het Binnenhof met een aantal ouders om hier aandacht voor te vragen. Alle ouders hadden hetzelfde probleem,kinderen die al maanden thuis zitten.

Ik vraag me af of hier ook ouders zitten met eenzelfde probleem. Of lukt het om een geschikte school te vinden?

Heb zelf een kind met autisme die nu volwassen is , maar op een ZMLK school heeft gezeten vanwege een verstandelijke beperking ook.

Was niet altijd even goed , vanwege gebrek aan kennis over autisme , maar heb hem niet maanden thuis hoeven houden.

Komt dit veel voor en is het inderdaad een groot probleem?

• Fransendiana

JA dit is een groot probleem, nederland is een land waar ieder kind recht heeft op onderwijs, hoe dat kind in elkaar zit is niet belangrijk,het heeft recht op onderwijs en daar moet de pollitiek voor zorgen ! Niks meer en niks minder.

• Gaby

ik weet dat carla zat met haar zoon en juiste dagbesteding te zoeken.

weet niet hoe het inmiddels daar gaat. heb haar al een poos niet gezien(kan ook zijn dat ik eroverheen gelezen heb)

moet zeggen dat ik er 7 jaar geleden ook wel in zat.

had op een slechte instelling gewoont en daar was alles onder me niveau en daardoor kon ik niet terug in het onderwijs. ik was te slim voor de ene school. en liep teveel achter voor de andere school.

en dus bleef ik thuis zitten.

• Pma

ja maar wat betreft carla was het volgens mij een zoon van 21. Ben het met Stitch eens, dat moet geregeld worden.. maar vroeg me af of het veel voorkomt ook met jonge kinderen…