grootouders en autisme

• Erik

Ik heb s op andere foras zitten struinen om ideeen op te doen.

Is het misschien een idee om een vast sticky te maken voor de grootouders, uitsluitend voor de opa,s en oma,s van de autist.

Dat zou dan de naam grootoudertopic kunnen krijgen bijvoorbeeld.Of is dit weer een hokjesgeestgedachten…het lijkt me wel practisch.

Die staat dan vast bovenaan dit prikbord, ook makkelijk te vinden dus, wat vinden jullie.

• tassie

Voor mij zou het teveel ‘hokjesgeest’ denken zijn.juist omdat hier het mooie is, dat allerlei mensen door elkaar heen mee kunnen praten/discussieren en denken.

Gr tassie

• Can

Kijkt mij een goed idee. Er komen natuurlijk steeds meer grootouders bij net zoals er steeds meer kinderen met ass erbij komen.

Er zijn heel weinig “prikjes”over grootouders dus dan wordt het makkelijker voor de grootouders ze te zien en lezen

gr Can

• Susan

Voor mij ook.

Er wordt al meer dan genoeg in hokjes gedacht.

• jan hielema

Gemengde reacties dus. Toch pleit ik voor het antwoord van Stitch. Gisteren op Autistendag hebben wij hier ook over gesproken. Opa's en oma's blijken toch vaak moeilijk te erkennen of onderkennen dat er met hun kleinkind iets mis is. Dat heeft klaarblijkelijk ook mee te maken dat autisme in de genen zit en met name de opa's er mee geconfronteerd worden en soms moeten erkennen dat er misschien wel wat in zit en dat ze namoeten denken over zichzelf of hun eigen zoon of dochter. Of zoals iemand tegen mij zei toen ik door mijn kleinkind ontdekte dat er aan mij ook een steekje los was(zijn woorden) is er heel veel gebeurd. Wat zou het fijn zijn voor die mensen als ze ergens hun ei kwijt konden. Wat zou het fijn zijn voor de papa's en mama's van auti's als ze hierdoor op meer begrip van hun ouders zouden krijgen. Als ik daar op een of andere manier aan mee zou kunnen werken, GRAAG. Overigens heb ik weer een heerlijk weekend gehad met mijn 2 autikleinkids.

Groeten Jan