KIND 11 JR geschorst op een cluster 4 voor autisten

• kldew@hotmail.com

ik weet het niet meer, zoeken naar een speld in een hooiberg

waar moet het onderwijs in Nederland naar toe?

AUTIST 11 jaar geschorst op een cluster 4 voor autisten omdat ze handelingsverlegen zijn, houden zich vast aan hun denkwijze en hun proctocol zelfs de onderwijsconsulent heb ik erbij gehaald, eerst was hij voor 5 dagen geschorst nu hebben ze het nog 3 weken verlengd dus 7 juni zou hij er nog heen mogen

ze komen afspraken niet na, houden geen rekening met het kind en het auti probleem!

wie heeft hier ervaring mee en wat hebben jullie gedaan?

graag jullie reactie's/steun

• Erik

Klinkt zeer ernstig, maar voor een echte opinie en de goeie tips denk ik dat we toch meer moeten weten wat nu feitelijk het probleem is op school.

Je zegt handelingsverlegen, geef svp voorbeelden en praktijksituaties waarvan de docenten daar vinden dat het onwerkbaar cq onacceptabel zou zijn.

• tassie

Wat lijkt me dit moeilijk. Ik kan je niet echt veel verder helpen, heb hier geen ervaring mee…maar heb je al gedacht aan de leerplichtambtenaar, BJZ of NVA, LNA….misschien dat die je verder kunnen helpen in deze zoektocht…

Veel kracht en wijsheid!

• Can

Is de leerplichtambtenaar op de hoogte hiervan? ik zou wel willen weten of dit zomaar kan en mag…als het alleen om handelingsonbekwaamheid gaat…

Lijkt me eerder een gebrek van hun kant

gr Can