Autistisch, ja en…?
… en nu verder!
Mijn naam is ruud, 49 jaar…
Al moet het onderzoek binnenkort opgestart worden, het fijt is wel dat ik anders denkt an andere mensen, anders communiseerd en er vervolgens ook nog wordt betieteld als met Autistisch, als ik een visitekaartje zou hebben dan zal er niet alleen op staan “de vaardige man” maar ook zoiets; ‘gelukkig, ik ben autistisch.’
Dat maakt mijn geen ander mens, ik heb het immers al 49 jaar en heb er voor gevochten dat ik nog steeds Ruud ben, met vallen en opstaan.
Ja, ik kom mijn zelf ook tegen, iedere keer weer opnieuw en wist niet wat het was… Gelukkig heb ik een vriendin die mijn daar wegwijs in maakt en begrijpt wat ik voel, wat is autistisch en hoe kun je daarmee omgaan.
tevens probeer ik hier tips te krijgen als het gaat om communiseren, welke handvaten hebben jullie, kunnen jullie mijn hier mee helpen….
… dan hoef ik niet alleen het wiel uit te vinden! En dus ook niet zolang te wachten op hulp.
Voormijn zelf heb ik de volgende aspekten waar ik tegen aan loopt:
- dat als ik naar de TV zit te kijken, meestel het verhaal kwijt ben, niet meer communiseer met andere en afsluit voor de rest.
- Weinig emotie toont
- soms vergeetachtig ben, als mensen mijn iets vertellen, waar de dag erop vergeten ben en met namen de context kwijt ben
- Links niet goed kan plaatsen
Wie kan mijn hierop tips geven?
met vriendelijk groet Ruud