autisme en lactose intolerantie

  • hoi

    Ik bedoelde het niet als opgeheven vingertje, maar lactose-intolerantie is gewoon veel breder dan alleen ‘last hebben van melk’. Lactose zit in zoveel meer. Was het maar alleen melk. Ik zou daar gewoon niet zo mee bezig zijn als mijn kind alleen maar niet graag melk zou drinken. Als je wel gewoon brood bij de bakker kan kopen, daar gewoon margarine of zo op smeert, hagelslag op strooit oid en je kind gilt het niet uit van de pijn zou ik me over lactose-intolerantie niet druk maken. Als jij gewoon bij het pasta koken willekeurig welk pakje kan pakken om ‘saus’ mee te maken, bij mac donalds kan eten, sowieso uit eten kan, een pannenkoek kan eten… ach…

  • Prikster2014

    aha, dit zocht ik dus

  • tassie

    Fijn!!!

    Ik hoop dat je hier wat mee kan! :)

  • Bezeke

    Ik heb 3 kinderen met autisme waarvan 2 lactose intollerant zijn en koemelkallergie.

    Het is niet evident want waar overal lactose inzit en ook koemelkeiwit is ongelooflijk, zelfs in bereidingen van vlees zoals gehakt, hamburgers (lactose), …

    We gaan zelfs naar een biologisch boer om vlees te kopen.

    Op reis is het niet gemakkelijk, zo zijn we nu naar italie geweest en in italiaans de ingredienten gaan lezen is niet van zelfspreken voor mij dus ja de gasten hebben af en toe buikpijn gehad en diarree op reis.

    Maar nu zijn we weer thuis en houden we ons weer aan het dieet.

    Of er een verband bestaat tussen autisme en allergie daar kan ik geen antwoord op geven wel valt het ons op dat wanneer we het dieet stipt opvolgen het gedrag van onze dochter immens beter is alsook weren we alle light producten voor hen. Dus het loont voor ons om zo goed mogelijk op voeding van de kinderen te letten.

    Ook merken we bij het drinken van cola/fanta enz… een heel druk gedrag en onhandelbaarheid.

    Els

  • Can

    maar toch is het typerend dat veel kinderen voedingstoffen afwijzen in de voeding die hun lichaam niet goed verdragen. Veel kinderen met een voedselallergie wijzen instinctief de voeding af die hun lichaam ziek maakt.

    Daarom is het wel verstandig je kind daarin serieus te nemen

    gr Can

  • Can

    Onze kinderen met beiden een vorm van autisme hadden vroeger als kind een voedselallergie. De jongste leek er mee geboren te zijn en heeft de eerste twee jaar alleen maar op een soort van astronouten voeding geleefd. De oudste ontwikkelde het op twee jarig leeftijd.

    Gelukkig zijn beiden er overgeen gegroeid, wel heeft de jongste astma, hooikoorts en kan niet tegen aardbeien.

    Wat we duidelijk zagen aan de jongste toen hij nog een baby was, zat hij op een verkeerde hypoallergene flesvoeding, dan was hij nog meer in zich zelf terug getrokken en kreeg je hem er moeilijk uit

    Ik heb in die periode geleerd dat als een kind iets afwijst uit de voeding, je dat heel goed kan vertrouwen

    gr Can

  • mirjam

    Onze 9-jarige zoon kreeg toen hij 1 jaar was last van obstipatie. Hier hielp geen laxeermiddel tegen. Hij was vaak erg boos en dwars. Net voor hij 4 jaar werd heeft hij 3 clisma's gehad en was de obstipatie over.

    Toen hij 7 jaar was, werd kern-autisme bij hem vastgesteld. In die tijd kwamen we er ook achter dat hij sterk reageert op melk(producten). Alleen al door het eten van bv. een waterijsje, waar vaak ietsie pietsie melk bij inzit, wordt hij druk en boos. Hij is dan moeilijk te bereiken. Net alsof er een schermpje naar beneden gaat en je moeilijk of geen contact kunt maken. Als de melk na een week of twee is uitgewerkt, merk je een enorme verandering in zijn gedrag. Een lactosevrij dieet is lastig, vooral omdat het in zoveel producten verwerkt zit. Verder geven wij hem geen tarwe(meel) meer, maar maken we alles van speltmeel. Dit is niet glutenvrij, maar het schijnt beter te verwerken zijn voor de darmen.

    Mirjam