Latten met echtgenoot, uit liefde voor het gezin.

• Anonymous avatar

Hallo,

Sinds 1 maand zijn wij nu aan het “Latten”, om de situatie in het gezin te ontlasten en met enige druk van het maatschappelijk werk, die bij geen verandering van de thuis situatie toch een melding wilde maken bij het AMK!

Dit vond ik allemaal erg heftig en ver over mijn grens gaan, dus zag ik geen andere mogelijkheid meer om meer ruimte en rust in ons (samengestelde) gezin te brengen door met mijn man te gaan Latten! Er zijn 4 kinderen thuis, waarvan 2 van ons samen.

Ik hou nog steeds erg veel van mijn man en een officiele scheiding zie ik daarom niet zitten.

Wel overwegen wij een scheiding van tafel en bed, zodat we voor de wet nog getrouwd blijven, (dus vader en moeder blijven) maar waarbij de financieen gedeeld worden en ieder verantwoordelijk is voor zijn eigen deel.

Hoewel ik lees dat veel vrouwen problemen hebben in hun relatie met een echtenoot met asperger, lees ik hier weinig/niets over.

Zijn er vrouwen die ervaring hebben om op deze manier verder te gaan?

Ik lees het graag,

Groetjes Eefje

• Anonymous avatar

Hallo Eefje,

Ik heb hier geen ervaring mee, maar wil je wel heel veel wijsheid en sterkte toe wensen!

• Anonymous avatar

Hoi Eefje,

Dat is niet niks zeg. Er zijn meer topics hier op het forum geweest over partners van een asperger man. Misschien moet je even in de forumgeschiedenis kijken. Ik ben zelf ook nu al 2 jaar samen met mijn asperger- man. Het gaat tussen ons juist supergoed. Het scheelt denk ik wel dat wij ook latten, zodat we elkaar ook de ruimte kunnen gunnen die we alletwee nodig hebben. Wij hebben (voorlopig) nog geen kinderen omdat we alletwee nog studeren. Wel zijn er zodra de studies af zijn samenwoonplannen, maar nog niet echt concreet waar en hoe. Voor wat kinderen betreft is het nog even toekomstmuziek te meer omdat ik zelf ook adhd en pdd-nos heb. Moet wel weten hoe groot de erfelijkheidsfactor is en zo ja is het wel verantwoord. Kunnen we het zelf wel aan. Maar goed ik ga je niet vermoeien met mijn beslommeringen wat daar heb je niets aan.

Verder wil ik jou en je man heel veel moed inspreken en kracht toewensen.

Groetjes,

Milou 25 jaar ADHD/ PDD-NOS en partner van een Asperger- man

• Anonymous avatar

Hoi Milou

bedankt voor je reactie.

Ik hoop dat het met jullie goed mag blijven gaan!

Ik denk dat ruimte in de relatie heel goed kan werken, ik zie al verbetering bij mijn man, dat hij minder gespannen is.

Hij komt dagelijks langs en als het hem te druk wordt, kan hij weer naar zijn eigen plekje.

ik hoop dat ik zo kan laten zien aan andere vrouwen, dat een officiele scheiding misschien niet nodig hoeft te zijn, maar deze manier van samen leven zeker ook een kans heeft!

Hoor nog steeds graag reactie`s van andere vrouwen,

wens jou en je partner het allerbeste,

groetjes Eefje.

• Anonymous avatar

Wat een ontzettend slim positief idee vind ik dit!! Ik denk dat ik daar ook voor zou kiezen als het hier niet meer zou gaan.

We hebben twee kinderen met een vorm van autisme en heb ook vermoedens dat mijn man “het” heeft maar tot zover gaat het gelukkig goed,

en houden we het nog uit met elkaar.

Heel veel succes zo!

gr Can

• Jones

Heb je gehoord van het wonderbaarlijke werk van Heer Kakabu ??? … Deze man is vol wonderen en wonderen, zijn wonder is wat mijn leven en dat van mijn vrouw voor beter heeft gemaakt. Ik nam contact met hem op voor hulp om me te helpen een loterij te winnen en ook om mijn vrouw te helpen die al 3 jaar last heeft van een nierprobleem. Heer Kakabu antwoordde en zei me dat hij me zou helpen de loterij te winnen en dat mijn vrouw binnen 12 tot 16 uur genezen zou worden, ik deed alles wat hij me vertelde en tot mijn grote verrassing gebeurde alles zoals hij zei. Mijn vrouw werd genezen en ik won de loterij, ik kocht een huis en ik leef nu gelukkig met mijn vrouw en dochter. Ik ben opgewonden en zal blijven getuigen totdat Christus komt, er is geen wonder dat Heer Kakabu niet kan doen. Ben je ziek?, Wil je een loterij winnen ?, heb je een kind nodig of heb je je ex terug nodig? … Neem dan snel contact op met Lord Kakabu via e-mail: lordkakabumiraclework@hotmail.com