Latten met echtgenoot, uit liefde voor het gezin.

  • Eefje

    Hallo,

    Sinds 1 maand zijn wij nu aan het “Latten”, om de situatie in het gezin te ontlasten en met enige druk van het maatschappelijk werk, die bij geen verandering van de thuis situatie toch een melding wilde maken bij het AMK!

    Dit vond ik allemaal erg heftig en ver over mijn grens gaan, dus zag ik geen andere mogelijkheid meer om meer ruimte en rust in ons (samengestelde) gezin te brengen door met mijn man te gaan Latten! Er zijn 4 kinderen thuis, waarvan 2 van ons samen.

    Ik hou nog steeds erg veel van mijn man en een officiele scheiding zie ik daarom niet zitten.

    Wel overwegen wij een scheiding van tafel en bed, zodat we voor de wet nog getrouwd blijven, (dus vader en moeder blijven) maar waarbij de financieen gedeeld worden en ieder verantwoordelijk is voor zijn eigen deel.

    Hoewel ik lees dat veel vrouwen problemen hebben in hun relatie met een echtenoot met asperger, lees ik hier weinig/niets over.

    Zijn er vrouwen die ervaring hebben om op deze manier verder te gaan?

    Ik lees het graag,

    Groetjes Eefje

  • tassie

    Hallo Eefje,

    Ik heb hier geen ervaring mee, maar wil je wel heel veel wijsheid en sterkte toe wensen!

  • Milou*

    Hoi Eefje,

    Dat is niet niks zeg. Er zijn meer topics hier op het forum geweest over partners van een asperger man. Misschien moet je even in de forumgeschiedenis kijken. Ik ben zelf ook nu al 2 jaar samen met mijn asperger- man. Het gaat tussen ons juist supergoed. Het scheelt denk ik wel dat wij ook latten, zodat we elkaar ook de ruimte kunnen gunnen die we alletwee nodig hebben. Wij hebben (voorlopig) nog geen kinderen omdat we alletwee nog studeren. Wel zijn er zodra de studies af zijn samenwoonplannen, maar nog niet echt concreet waar en hoe. Voor wat kinderen betreft is het nog even toekomstmuziek te meer omdat ik zelf ook adhd en pdd-nos heb. Moet wel weten hoe groot de erfelijkheidsfactor is en zo ja is het wel verantwoord. Kunnen we het zelf wel aan. Maar goed ik ga je niet vermoeien met mijn beslommeringen wat daar heb je niets aan.

    Verder wil ik jou en je man heel veel moed inspreken en kracht toewensen.

    Groetjes,

    Milou 25 jaar ADHD/ PDD-NOS en partner van een Asperger- man

  • Eefje

    Hoi Milou

    bedankt voor je reactie.

    Ik hoop dat het met jullie goed mag blijven gaan!

    Ik denk dat ruimte in de relatie heel goed kan werken, ik zie al verbetering bij mijn man, dat hij minder gespannen is.

    Hij komt dagelijks langs en als het hem te druk wordt, kan hij weer naar zijn eigen plekje.

    ik hoop dat ik zo kan laten zien aan andere vrouwen, dat een officiele scheiding misschien niet nodig hoeft te zijn, maar deze manier van samen leven zeker ook een kans heeft!

    Hoor nog steeds graag reactie`s van andere vrouwen,

    wens jou en je partner het allerbeste,

    groetjes Eefje.

  • Can

    Wat een ontzettend slim positief idee vind ik dit!! Ik denk dat ik daar ook voor zou kiezen als het hier niet meer zou gaan.

    We hebben twee kinderen met een vorm van autisme en heb ook vermoedens dat mijn man “het” heeft maar tot zover gaat het gelukkig goed,

    en houden we het nog uit met elkaar.

    Heel veel succes zo!

    gr Can

  • Jones

    Heb je gehoord van het wonderbaarlijke werk van Heer Kakabu ??? … Deze man is vol wonderen en wonderen, zijn wonder is wat mijn leven en dat van mijn vrouw voor beter heeft gemaakt. Ik nam contact met hem op voor hulp om me te helpen een loterij te winnen en ook om mijn vrouw te helpen die al 3 jaar last heeft van een nierprobleem. Heer Kakabu antwoordde en zei me dat hij me zou helpen de loterij te winnen en dat mijn vrouw binnen 12 tot 16 uur genezen zou worden, ik deed alles wat hij me vertelde en tot mijn grote verrassing gebeurde alles zoals hij zei. Mijn vrouw werd genezen en ik won de loterij, ik kocht een huis en ik leef nu gelukkig met mijn vrouw en dochter. Ik ben opgewonden en zal blijven getuigen totdat Christus komt, er is geen wonder dat Heer Kakabu niet kan doen. Ben je ziek?, Wil je een loterij winnen ?, heb je een kind nodig of heb je je ex terug nodig? … Neem dan snel contact op met Lord Kakabu via e-mail: lordkakabumiraclework@hotmail.com

  • Selina de

    Living without your loved one is like living in slavery, I came to give back all the glory to Lord Bubuza, the wizard for reuniting my husband and I, I have been married for 12 years and until recently my house was very peaceful and beautiful when my husband started to womanize i tried to talk to him but nothing changed i wanted to give up my marriage and give up a divorce when i met a friend who introduced me to lord bubuza the enchanter i contacted him and told him my problems. He told me he will help me and my husband will come back to me begging, I provided the things Lord Bubuza asked for and it was exactly 14 hours after the spell was cast and my husband came home crying and begging me to forgive him, at first I learned that he was joking, I forgave him and happiness in my house was restored, my husband is now a changed man and I am very happy, all thanks to Lord Bubuza. contact him today for help via WhatsApp: :( +1 505 569 0396) or email:

    (lordbubuzamiraclework@hotmail.com). … !!

  • Petra

    Lieve mensen,

    ik ben zelf ook teneinde raad.

    Wij zijn een samengesteld gezin… en ik heb zo heel erg het vermoeden dat mijn man autisme heeft.

    Het lukt mij helemaal niet om tot mijn man binnen te dringen.

    De kleinste verandering wat ik als normaal zie is voor mijn partner onwezenlijk.

    Hij is zo onbetrokken op familiaal vlak.

    Gaat zelden of nooit naar de familie of naar mijn moeder van 89 jaar.

    Mijn kinderen zijn een hele zware belemmering.

    Als ik mijn man erover aanspreek dan ziet hij dit helemaal anders en lijkt dit voor mijn man als normaal.

    Tederheid of genegenheid is heel moeilijk voor hem.

    Ik mag mij ook totaal niet uitspreken over zijn eigen dochters want mocht ik toch ergens een mening of een gevoel uiten dat ik het toch anders zie dan hebben we uiteindelijk ruzie.

    Dus zwijg ik al jaren.

    Maar toch is het voor mijn man normaal dat mijn dochters zich volledig moeten aanpassen naar zijn eisen.

    Zijn er verjaardagen dan is de volledige organisatie voor mij.

    Andere planningen zijn ook ter voorbereiding van mij.

    Eigenlijk hele zware discussies hebben ik en mijn man niet. Maar bij het minste wat zich aanbied aan veranderingen in onze gezinssituatie mondt zich uit tot het van mijn man zijn kant uit (tijdelijk niet meer te praten) tegen mij… zonderdt hij zich af door naar boven te gaan en naar de voetbal te kijken. Dat doet hij tot de tijd er is dat hij gaan werken moet.

    Dan zit ik vol verdriet .. durf mij niet te uiten omdat mijn man mij toch niet snapt.

    En zo zitten wij in een visuele cirkel.

    Vier dagen geleden vertelde mijn man mij!!!

    Dat hij het een oplossing zou vinden om van mij de scheiden en na de scheiding terug een relatie met mij zou aangaan.

    Ik moet toegeven dat ik aan de grond genageld was toen ik dit van hem hoorde.

    Ik kwijn nu echt weg van verdriet… 

    Hij zegt dat hij ontzettend veel respect heeft voor mij.

    Wat ik echt totaal niet snap.

    En zo zijn er duizend en één verschillende problemen wat zich tot problemen boort in mijn huwelijk.

  • Dave04

    Hallo Petra, wat vervelend voor je ondanks dat het inmiddels alweer een tijd geleden is. Ik hoop dat het nu wat beter met je gaat. Ik ben erg benieuwd naar de ervaringen van andere vrouwen en mannen in deze situatie. Dus samengesteld met autisme bij partner en of kinderen.Ik heb Asperger en probeer mezelf verder te ontwikkelen in deze situaties.. Momenteel zitten wij allen in zwaar weer helaas.