Logeerweekenden op een boerderij

• Carlijn D

Goedendag,

Ik ben logeerweekenden aan het opzetten voor kinderen met een autisme spectrum stoornis in combinatie met dieren.

Nu is mijn vraag, wat vinden jullie als ouders belangrijk dat er in zo'n weekend voor uw kind is en wat vinden de kinderen zelf belangrijk?

Alle tips en ideeën zijn welkom!

Alvast hartelijk bedankt.

Met vriendelijke groet,

Carlijn

• tassie

Hallo Carlijn,

Allereerst welkom.

Hou je in de gaten dat er hier geen reclame gmaakt mag worden, wel op de markt van dit prikbord ;)

Wat heb je al opgezet, en waar prcies loop je vast?

Als ik denk aan en logeerweekend met mijn kind en de combi dieren, dan zou ik benieuwd zijn welke dieren, wat jij verstaat onder de combi dieren; verzorg je samen, hoe doe je dat en wat verwacht je van de kinderen? In welke leeftijd zoek je? Wat is je eigen achtergrond?

Daarnaast zou mijn kind voornamelijk rust nodig hebben, veel duidelijkheid en grenzen….dus ook afhankelijk van hoeveel kids jij hebt, en hoeveel begeleiding daarbij staat.

Mischien dat je aan mijn brainstormen wat hebt?

Suc6!

• Carlijn D

Hallo Tassie,

Bedankt voor de snelle reactie!

Hier kan ik zeker wat mee!

Ik zal hier inderdaad geen reclame maken, dus de naam en wat ik nu precies heb en wil, zal ik hier achterwege laten. Hiervoor zal ik snel een nieuw bericht plaatsen op een ander prikbord.

Ik ben druk met de opstart bezig en dit gaat in principe prima, maar voordat ik de weekenden al ga ‘invullen’ op mijn manier, is het vooral belangrijk wat de kinderen en ouders willen en nodig vinden.

Vandaar mijn vraag. Op deze manier kan iedereen inspraak hebben.

Groetjes, Carlijn

• Can

Voor mij als ouder zou het belangrijk zijn een goed duidelijk overzicht wat de logeerboerderij te bieden heeft, een soort dagprograma waar mijn kind ook achter zou moeten staan.Geen wisselend dagprogramma wat op het laatst nog veranderd wordt of nader wordt ingezien. Hou je aan de afspraken die je maakt. Niet iedereen vindt dieren verzorgen geweldig ivm de onvoorspelbaarheid van sommige dieren ( honden, loslopende kippen, stijgerende paarden ext) Hou daar rekening mee.

En een goed intake gesprek zodat jullie de kinderen zelf ook goed leren kennen, dus ook de grenzen van het kind, wat kan het kind aan aan prikkels, aan onverwachte situaties ( zoals telefoons die ineens rinkelen of mensen die tussendoor op bezoek komen)

dat soort dingen dus

Op de vorige logeerboerderij liep het hierdoor verkeerd af en had mijn oudste zoon geen zin meer om nog te komen.

Wees er echt op de logeerdagen voor de kinderen en zeg bezoekjes af van andere mensen.

Heel gecontrueerd en duidelijk dus voor de kinderen die er zijn..

Ik hoop dat je hier iets aan hebt.

Ik geef je alleen maar ideeen op basis van onze eigen kinderen.

Heel veel succes

gr Can