Hoi hoi
Wie van jullie gebruiken thuis pictogrammen voor de kids? Ik heb het ook een tijdje gedaan maar heb het gevoel dat het hier niet meer werkt.
Onze zonen zijn 12 en 10. Het is wel handig voor ze om de vaste activiteiten met picto's aan te geven maar de invulling van vrije tijd werkt hier niet.
Ik doe mijn best om keuzes daarvoor aan te geven met picto''s dus en dan zijn ze het er niet mee eens en hebben we daar geharrewar over.
iemand tips?
De oudste is nog niet naar school geweest, die begint a.s. maandag op het OPDC voor het eerst, dus die zit bomvol spanning en het knettert hier weer regelmatig dus nu begin ik te twijfelen of stoppen met picto;s wel zo;n handige stap van me was, aan de andere kant heb ik ook niet het gevoel dat ze er iets mee doen want ze kijken heel weinig naar hun picto bord.
iemand die zijn of haar ervaring met eigen kids met me wil delen?
Nog iets anders waar ik ook wel jullie mening of advies over kan gebruiken: de oudste dus die a.s. maandag voor het eerst naar zijn nieuwe school gaat zit bomvol spanning en reageert zich erg op zijn broertje af. Nu heeft de jongste een verstandelijke handicap en hij fladdert heel erg ( altijid gedaan) en is sinds een tijdje weer helemaal met zijn hobbie bezig: vuurwerk filmpjes kijken op you tube; dat vindt de jongste geweldig; ( in het echt op oudejaarsdag loopt meneer de hele dag met een walkman op en durft dan nog niet alleen naar de wc vanwege het geknal) maar goed, hij maakt hierbij ook veel geluidjes en doet dan het geluid van vuurwerk na met als gevolg dat de oudste helemaal ontploft want die kan niet tegen onverwacht lawaai. Dit alles probeer ik te accepteren want ik begrijp dat het voor de oudste allemaal heel spannend is, wat ik niet kan accepteren is dat de oudste daarop persoonlijk wordt en zijn broertje aanvalt over diens fladder gedrag
en geschreeuw. Hoe kan ik hier het beste mee omgaan? Als de oudste overprikkeld is moet hij naar zijn kamer van ons maar hij kan de laatste tijd zo weinig hebben van zijn broertje, ik moet ergens de grens trekken en ik zie door de bos de bomen niet meer als jullie begrijpen wat ik bedoel.
Of moet ik duidelijke afspraken met de jongste maken dat geluiden nadoen van vuurwerk in bijzijn van de oudste niet kunnen? ( als hij dat kan onthouden)
Denken jullie dat picto's hierbij kunnen ondersteunen?
gr Can