pictogrammen

• ieder anders

Hi Can,

De time timer is idd ook handig. Kindjes waar ik mee werk vinden het piepje van het wekkertje juist fijn omdat ze anders naar de klok kunnen blijven staren. Nu kunnen ze het idee van tijd (gefixeerd) loslaten. Zo zie je maar, wat voor de een werkt…

Draadloze koptelefoons zijn soms in de aanbieding bij blokker. Ik heb wel eens voor € 15,- gezien. Maar ik zou daarbij wel naar kwaliteit kijken. Sommige draadloze kunnen namelijk storen omdat ze andere signalen oppikken. Het ligt er ook een beetje aan waar je woont. In een bebouwde kom is risico op storing vaak groter dan wanneer je wat landelijker/afgelegen woont. (minder apparaten in de buurt) Misschien even informeren bij een BCC oid? (Je zou ook eens kunnen informeren of dit te vergoeden is.)

Een Mp3 met muziek (net als de telefoon) zou misschien ook kunnen werken voor je jongste zoon?

Fijn dat de kinderen nu weer even andere bezigheden hebben.

En wat vermoeiden he, wanneer even gaan plassen al spannend kan zijn..

Pak je rust wanneer het kan.

Veel succes!

Vriendelijke groeten,

Marsha

Ieder anders

• tassie

Hoe is het nu bij jullie thuis Can?

• Can

Wat beter als eerst gelukkig;)

Nu de oudste op het voortgezet onderwijs zit en huiswerk e.d. meekrijgt heeft hij minder tijd voor zijn broertje, dat werkt aan alle kanten verrassend positief uit:)

De jongste zit nu erg in de wii fase waardoor hij wat meer boven is.

Het gaat eigelijk gewoon goed;)

Bedankt voor je belangstelling!!

Hoe is het bij jou/jullie?

gr Can

• tassie

Gewoon goed, kan zo fijn zijn he ;)

Scholen weer begonnen, geeft ook weer meer ritme ed…misschien dat dat ook goed doet…

Hier is t errug druk, net als altijd ;)

Gedoe op school van de oudste, hij wordt nogal vaak geslagen……….door klasgenoten…en daar ben ik niet zo blij mee. Dus morgen maar weer eens babbelen daar.

De middelste is de weg wat kwijt, enerzijds soms erg bepalend en dwingend om zijn zin/idee/beeld door te drijven…anderzijds erg onzeker en zoekende en doet daarnaast uitspraken dat hij dom is enzo…Kortom, ook daar een weg in te gaan. Hij zit dit jaar in een andere klas, al zijn klasgenoten zijn over naar het volgende jaar en hij niet. Manneke loopt op zn tenen en dat uit zich op deze manier; zorgwekkend dus.

De jongste doet het erg goed, begint steeds meer plezier in taal te krijgen en dat is bijzonder. Op vele fronten is hij zijn grote broers voorbij, dat is wel raar….

Ondertussen loopt ons PGB binnenkort af, dus vandaag de aanvragen gebracht. Dr loopt een traject met een uitraaskamer, niet geheel vlekkeloos ;) en dr loopt een traject met de oudste ivm zn achteruitgang fysiek, zn hart enz enz…

Al met al verveel ik me niet hihi ;)

• Can

Tjee Tassie, ik weet niet zo goed wat ik zeggen moet….

jij hoeft je inderdaad niet te vervelen! Word je er niet es moedeloos van?

Doe jij wel leuke dingen voor jezelf, even mammie-tijd zeg maar?

Dat lijkt me in jouw geval geen overbodige luxe!!!

Wat ik merk aan onze jongste is als hij niet alles goed begrijpt hij daar best wel boos van op zich zelf word. Hij gaat dan vaak papegaaien en noemt zich zelf dan ook dom, en dan ook echt met de volle overtuiging in zijn stem dat hij dom is…Ik pak hem dan goed vast en zeg hem luid en duidelijk dat dat niet zo is!!

Onze jongste had een anderhalf jaar problemen in de klas, in die zin dat hij het niet meer trok…Hij heeft een paar weken thuis gezeten en is na de zomervakantie overgeplaatst naar een andere klas. Dat was een goed besluit:) Hij had ook een erg duidelijke juf! Nu zit hij helaas in een andere klas met een andere juf en ik zie steeds meer trekjes terug komen bij hem die mij aangeven dat school op dit moment weer te warrig voor hem word..

Zijn lontje is korter,,hij kan minder hebben, is zich zelf niet…het wisselt hier.

Hoe is het gebabbel over oudste zoon gegaan? heeft het wat opgeleverd?

gaat hij wel graag naar school?

groetjes Can

• tassie

Hey Can,

“Mammie-tijd” heb ik genoeg ;)…tassie tijd ietsje minder…MAAR, ik neem de kleine momenten en geniet daar van! Ook geniet ik van een stralend kind, een blij koppie en samen door de plassen stampen en een wedstrijdje ‘wie het hardste kan rennen’ enz enz….Bijtanken kan op zoveel manieren, daar word je vanzelf creatief in.

De gesprekken bij deoudste op school lijken iets vruchten af te werpen, maar daar hebben we nog een flinke weg in te gaan…Juf zegt haar best te doen, en dat zie ik ook. Maar, ik zie ook een gebrek aan daadkracht en dat vind ik lastig. Haar van alles voor de voeten werpen, terwijl zijn ook gedeeltelijk met de handen gebonden zit, is niet netjes en niet onze stijl. Ook met haar moeten we samenwerken, en dat is soms lastig en soms niet. We zijn kritische ouders, volgens school ;) en dat klopt ook hihi.

De middelste heb ik de afgelopen dagen thuis gehouden en dat was een goeie keuze. De aankomende week komt de juf thuis praten, en dat is fijn. Ook met haar zullen we dingen moeten afstemmen, een manier moeten vinden om een optimale samenwerking neer te zetten zodat onze kanjer het beste in zich naar boven kan halen…ook daar wordt aan gewerkt.

Ik denk, dat ondanks dat school ook een appart stukje leven is, we als ouders ook daarin met school moeten samenwerken. Ook hun bemoeien zich met mn kind, ook hun zien dingen, ook hun hebben kennis en ook hun bieden aan…Dus ook met de juffen/meesters enz enz…moeten we een lijn uitzetten en een manier vinden om een goeie samenwerking te hebben. Ervaar jij dat ook zo Can? Kan dat?