zmlk

• Mamma

Sinds een jaar zit onze zoon van 7 met klassiek autisme op een zmlk-school. Een leuke sociale school waar alle kinderen even welkom zijn. In het klasje van onze zoon zitten 12 kinderen.

Meer en meer bedenk ik me of hij hier wel goed zit. De klas lijkt me veel te groot voor hem en hij krijgt teveel prikkels. Gaat dan aan de haren van andere kinderen trekken, slaan en is onrustig (hard praten).

Na 3 jaar kdc mocht hij naar het zmlk-onderwijs en wat waren we trots op hem dat hij zo in zijn ontwikkeling was gegroeid en zoveel had geleerd.

Als hij hier niet op zijn plekje zit bedenk ik me waar kan hij dan wel naartoe. In Den Haag zijn maar 3 zmlk-scholen.

Wil binnenkort toch echt gaan praten op school hoe dit nu verder moet. Wil toch graag dat mijn beste vriendje het naar zijn zin heeft op school.

• tassie

Allereerst welkom hier!

Bj mijn weten is er voor cluster 3 ( zmlk scholen) een meervoudige problematiek aanwezig.

Op sommige cluster 3 scholen, hebben ze ook speciale auti klasjes; waarin meer structuur is en er kleinere klasjes zijn. Je zou dat eens na kunnen vragen bij de juffen of de IB-er van school. Daarnaast werken sommige scholen ook al met de teach methode, waarin alle opdrachten/werkjes meer in kaders worden gezet. Ben je daar al mee bekend?

Ook onze oudste zoon zit op een cluster 3 school, ook hij heeft klassiek autisme. Wij hebben nu, in overleg met de juffen en ib-er, een rustiger plekje voor hem in de klas…een andere plek om zijn jas op te hangen en op school heeft hij een kamer waar hij uit kan rusten/slapen. Hebben jullie al eens overleg gehad over hoe jullie dit zien, hoe school dit ziet en wat is er tot nu toe al ondernomen vanuit school en jullie?

Als je nog geen gesprekken hebt gehad is het misschien raadzaam eerst eens met de IB-er te praten…vaak hebben zij iets meer ovezocht in wat te kunnen doen..Ook de orthopedagoog van school zou mee kunnen denken.

Misschien dat je iets aan deze tips hebt!

Veel wijsheid!!

• hoi

Ik kan me hier alleen maar bij aansluiten. Voor mijn zoon geldt nagenoeg hetzelfde verhaal (zelfde school??). Praat met de IB-er en zoek samen naar een oplossing! Succes.