Leuke uitjes voor groepen autisten/adhd-ers

• See You

Even iets heel anders. We zijn op zoek naar leuke uitjes of workshops voor onze groepen in ons logeerhuis. Er is al heel wat ondernomen in drie jaar en we zijn op zoek naar nieuwe ideetjes, dus wie weet wat leuks om te bezoeken of om te doen? Het is voor kinderen met een normale begaafdheid.

• tassie

In welke regio en wat mag t ongeveer kosten?

• tassie

PS. Groepen autisten schrijf je…ik zou het zelf niet fijn vinden, als je mijn kids zo zou noemen. Liever groepen mensen met een ASS oid…

• Susan

Mensen zijn niet hun beperking maar hebben het. Klein detail. Dit klinkt nogal kleinerend en wat mij betreft alles behalve uitnodigend.

• See You

We hebben een beraming van 50 euro per kind per weekend qua uitjes. Welke regio… Groningen,Friesland, Drenthe vallen wel af. Het hangt ook per groep af. Onze puber- en pre-pubergroep kan bijvoorbeeld meer hebben dan de kindergroep. We hebben ook al heel wat verschillende uitjes gehad, maar aangezien veel van onze kinderen twee, drie jaar al komen en we ieder weekend wel een uitje doen, moet je met iets nieuws komen. Efteling natuurlijk uit ten treure gehad, aangezien we in Oosterhout bij breda zitten. We zoeken ook iets aparters, om de kinderen weer een nieuwe leuke ervaring mee te geven.

We hebben ook laatst uitjes gehad,waarvan we ter plekke zagen dat het ontzettend tegenviel. Op een website kun je nooit afgaan blijkt nu wel en zoek dus ervaringen van anderen waar het leuk vertoeven is voor kinderen en pubers. Dat mogen ook bijvoorbeeld theatervoorstellingen zijn bijvoorbeeld. Of een goed out-doorcentre.

• See You

Mijn excuses. Heb zelf ook een kind met pdd-nos en adhd en is onze visie staat het zelfs dat we het niet over autistische kinderen hebben, maar kinderen met ass enz. Maar als je veel met leken praat tijdens voorlichtingen of overleg, krijg je meer de term autistisch kind dan kind mat ass te horen en is het daarna moeilijk weer switchen naar de goede benaming als je in je vlugheid wat tikt.

Heeft denk ik even zn tijd nodig, net zoals dat je geen mongooltje meer zegt maar een persoon met het Down syndroom.

• tassie

Excuses helemaal aanvaard hoor, k snap je uitleg…begrijpenlijk en ook menselijk om zo in korte duidelijk termen neer te zetten, wat je zeggen wilt!

• tassie

Als zorggroep een abbo nemen bij een schouwburg, misschien kun je nog wel een korting afdingen ;)

Ik zie zelf nooit veel in al die grote uitjes, maar dat zal ook bij mij liggen hoor!

Maar, dagjes naar t park..zoals nu eikels zoeken, en daar de leukste creaties mee maken…koekjes bakken, schuimbadjes maken,kinderboerdijen, zwemmen, disco organiseren…of elke 2 maanden bijv werken met een thema…piraten en een echte schatkaart maken met een speurtocht oid

Via deze site is het ook handig zoeken:

http://www.uitmetkinderen.nl/zoeken/zoekweer.htm

http://www.dagjeweg.nl/dagjeuit/oosterhout

http://www.uitmetkorting.nl/noord-brabant/oosterhout/

Ik kom zelf niet uit jullie regio, dus kan ook alleen afgaan op dat wat ik lees op t net…hopelijk hebben anderen hier meer ervaring en tips voor jullie!

Suc6!!

• See You

Hmz, al die dingen al gedaan, ook zeepjes maken, schilderen met bijenwas, scrapboeken, en nog meer kleine doe-projecten. Hollandse spelen al een paar keer gedaan, themaweekenden ook.

Onze kinderen zijn wel gesteld op wat grotere uitjes, alleen de meiden freubelen graag. Laatst hadden we een workshop taarten versieren, de meiden helemaal door het dolle. hartjes uitdrukken, bloemetjes maken, vlinders tekenen op de taarten…. De jongens: “zucht…” snel wat bolletjes erop plakken die wat voetballen moesten voorstellen, terwijl ze met een oog naar de speeltuin buiten kijken.

zal die sites nogmaals doorkijken, misschien vind ik iets.

• tassie

Kan me voorstellen dat dit lastig is, helemaal als de groep zo divers is…en een activiteit moet bij iedereen leuk zijn he.

Misschien dat anderen nog tips hebben…ik hoop het!!