Update Dani

• Nina mv Dani en Mila

Inmiddels zijn we alweer 3 maanden verder dat Dani op het mkd zit! Hij heeft het er erg naar zijn zin, gaat er met plezier heen! Tja als je daar lekker kan zwemmen, in hangmatten kan hangen en heerlijk veel mag gymen en zelfs buiten in de bossen mag spelen……tja dan wist ik het ook wel!!!!

De eerste 3 maanden observeren zit er op en as dinsdag hebben we een spannend gesprek met zo'n 8 personen die nauw betrokken zijn en gaan we alles op tafel gooien en doelen die gesteld zijn aanpassen waar nodig.

Kort samengevat heb ik een aantal dingen letterlijk uit het verslag gehaald en die zet ik hier onder in een rijtje!

vasthouden aan bepaalde patronen

Een gesprek voeren vindt Dani moeilijk.

Hard gillen.

Andere kinderen imiteren.

Onrustig en vluchtig zijn.

Wiebelen en draaien.

Korte spanningsboog.

Correctie blijft niet hangen, komt niet aan.

Vooral op volwassenen gericht.

Fysiek contact, trekt zich snel terug.

Hij gaat het contact met kinderen regelmatig uit de weg.

Tot echt spel komen is moeilijk.

Speelt altijd alleen.

Dani is zelfbepalend.

Bij groepsactiviteiten is Dani weinig betrokken.

Dit alles bij elkaar zorgt ervoor dat het woord autisme al erg vaak gevallen is….

7 okt wordt Dani gezien door een kinderpsycholoog en dan zal er snel ook echt iets gaan uitrollen!!! Allemaal super spannend dus!!!

Groetjes

• piano

Heel spannend zeg en heel herkenbaar een aantal punten! Succes dinsdag met het gesprek.

Hoe oud is Dani?

• Nina mv Dani en Mila

Dani is bijnaaaaa 4 jaar! Welke punten zijn herkenbaar?! En herkenbaar voor autisme??? Bedoel je dat?

• tassie

Wij hebben de plaatsing van onze kinderen als zeer prettig ervaren,…een plek waar onze kinderen konden zijn, in wie ze zijn.

Ik hoop dat dat voor jullie, en jullie Dani, ook geldt!!

Spannend om straks dat gesprek in te gaan, maar hopelijk geeft die veel duidelijkheid en handvaten waar jullie ( eventueel samen met het team van het MKD) mee verder kunnen!!

Hadden jullie zelf ook al aan autisme gedacht of is dat nog onbekend voor jullie?

• Nina mv Dani en Mila

Ja dat gevoel hebben we al ruim een jaar en het zal zelfs een beetje een oplucting zijn als dat er uit gaat komen. Begrijp me niet verkeerd he, ik wil natuurlijk niet dat er iets is maar we kunnen er niet omheen en zien te veel gedragingen die die kant uit wijzen. Bedankt voor jullie reacties!

• tassie

Soms kan je er niet omheen dat er ‘iets’ is, en dan is het vaak alleen maar een opluchting dat dat ‘iets’ een naam krijgt.

Dat is heel herkenbaar!

Hopelijk geeft het gesprek straks die duidelijkheid, want daarmee kan je verder…en daar gaat het om!