Ik lees hier al een tijdje mee, en af en toe reageer ik ook, maar ik heb nu jullie expertise hulp nodig.
Ik zal mij eerst even netjes voorstellen.
Ik ben Sandra, ben al 15 jaar getrouwd met P, en moeder van I (bijna 15 jaar, ADHD, PDD-NOS en GTS) en Q ( komende donderdag 11 jaar, ADHD en PDD-NOS).
Ik zit met het volgende probleem:
Hij zit op regulier onderwijs en doet het verder prima in de klas. Is beleefd en behulpzaam.Alleen is de omgang met klasgenootjes niet altijd even makkelijk. Hij heeft wel een rugzakje waar goed gebruik van word gemaakt.
Alleen……..Q heeft af en toe last van een vreselijk boze bui. Dit is al aan de gang vanf groep 2, nu zit hij in 7.
Dit schooljaar heeft hij 1 keer zo'n bui gehad omdat zijn beste vriendin briefjes naar hem stuurde met de mededeling dat ze hem haatte.
Mijn zoon kom zijn emoties dus alleen kwijt in die ene boze bui.
Hierbij werden zijn tafel en stoel hardhandig door de kas geschoven.
Mijn zoon weet dat we daar niet van gediend zijn, maar het is een reactie van hem om hierdoor zo snel mogelijk de klas uit te kunnen komen.
Nu heeft hij nog nooit iemand pijn gedaan hiermee.
Dat wil hij ook niet.
Maar door een andere autist, die dus wel kinderen pijn doet, heeft mijn zoontje nu te horen gekregen dat als hij nog zo;n bui heeft ze hem schorsen van school. Heeft hij daarna nog zo'n bui moet hij van school af.
Dit nieuwe beleid van de directrice is dus zo ineens uit de lucht komen vallen.
Nu is mijn vraag: mogen ze dat doen?
Hebben jullie nog tips om te zorgen dat mijn zoontje die buien niet meer krijgt?
Zijn buien worden meestal veroorzaakt door 3 of 4 andere leerlingen uit de klas.
De oplossing die ik hem nu heb gegeven is dat hij alles wat hem irriteert of boos maakt opschrijft in een schrift,
Hiermee gaan we aan het einde van de les naar de leerkracht.
Maar hierdoor wordt de sfeer tegenover mijn zoon ook niet beter.
Hebben jullie ideeën?
Groetjes,
Sandra