schoolproblemen ( kleine update)

• ianpieps

Gisteren kwam de directrice naar me toe, met de vraag of ik komende week het verslag van ons gesprek wilde ondertekenen.

Ik heb haar duidelijke gemaakt, dat ik dat op zich wel wilde doen, maar dat ik het totaal niet eens ben met de gang van zaken.

Ik vind het niet in de haak dat mijn zoon straks de dupe is van voortgaande pesterijen van klasgenoten.

Daar was mevrouw het dus mee eens.

En het is NIET de bedoeling dat ze Q. gaat schorsen na zo'n boze bui.

Maar aan de hand van zijn “irritatie schrift” gaan ze nu kijken wat er aan vooraf gegaan is.

Daar vanuit gaat ze beslissen of hij alsnog geschorst wordt of niet.

Ze heeft er nu dus al weer wat anders van gemaakt dan vorige week.

Het schrift heeft mijn zoon sinds vorige week 5 keer gebruikt.

3 keer voor pesterijen en 2 keer voor leuke dingen.

De pesters worden nu extra in de gaten gehouden.

Ook als ze denken dat juf weg is worden ze vanuit een hoekje in de gaten gehouden.

Zo kunnen ze meteen aangepakt worden.

Op dit moment zijn de dingen dus allemaal weer ietsjes positiever.

• tassie

Wat fijn te lezen, dat het nu een iets andere kant op lijkt te gaan!!

Toch blijft het raar, om gelijk met termen zoals schorsen te gooien, dat is mijns inziens een brug te ver….maar daar kun jij ook niets aan doen.

Wat bedoel je met een ‘irritatie schriftje’?

Ik hoop echt dat Q. nog een hele fijn en ontspannen tijd op deze school mag hebben, ik duim!

• ianpieps

Ik heb mijn zoon een schrift meegegeven waarin hij de dingen die hem irriteren en boos maken kan opschrijven.

Zo hoop ik er uiteindelijk achter te komen wat nou de uiteindelijke boze bui veroorzaakt.

Het schrift is er niet voor bedoelt om andere kinderen in een kwaad daglicht te stellen,

Maar als het dus wel vreselijk mis gaat, dat de directrice ook actie kan ondernemen tegen het wie of wat dat het veroorzaakt heeft.

Maar het gaat dus ook om dingen die hem dus weer blijer maken in de klas, die gaan ook in het schrift.

Als we erachter kunnen komen wat het echte probleem is in de klas, dan kan het dus verholpen worden.

• tassie

Dus eigenlijk een schriftje waarin hij zelf zijn ups en downs op kan schrijven, en wat kan helpen meer zicht te krijgen op? Soort van school-dagboek?

Wat goed zeg! Slim idee :)

Hier 2 kids die ‘gepest’ worden, en wij houden alles ( nu nog) zelf bij, ook om zicht te krijgen op hoe, wat en waarom; dat geeft vaak weer meer zicht en daardoor kunnen wij en hopelijk de leerkrachten beter handelen bij.

• ianpieps

Bij Q. wordt het schrift dus ook bekeken door de leerkracht.

Soms zullen er dingen instaan die wij als onzinnig zullen beschouwen, maar voor een autist kan het een groot probleem zijn.

Zoals 2 kinderen die elkaar lopen te treiteren.

Daar kan mijn zoon dus niet tegen, en wil die uit elkaar halen.

Maar de kinderen luisteren niet, dus wordt hij boos.

Als hij dat weet op te schrijven is het voor iedereen duidelijk.

Voor hemzelf, maar ook voor juf en voor mij.

Dan kan ik er thuis ook nog over praten met hem, en het erover hebben dat hij zich niet het lot van iedereen hoeft aan te trekken.

Al gaat dat er nog niet zo in bij hem.

Hoe oud zijn jouw kids?

• tassie

Mooi voorbeeld, want zo kan iets ‘simpel oogend’ toch voor veel onduidelijkheid en frustratie zorgen he.

Mn kids zijn nog ietsje jonger ;)….4 jaar, 6 jaar en 7 jaar; zelf in een schriftje schrijven is hier nog niet aan de orde.

• ianpieps

Nog niet, maar voor je er erg in hebt zijn de er wel groot genoeg voor(:P)

Het gaat allemaal zo hard.

Q. wordt morgen al weer 11, vind er niks aan, ze hebben je steeds minder nodig.

• tassie

Wow, morgen alweer 11………dubbel, maar ook wat leuk!!!!

Heeft hij veel op zn verlanglijstje staan?

Groot feest morgen, of vier je het in het weekend?

T gaat zeker hard, maar ik geniet vollop!

• ianpieps

Hij heeft alleen maar lego en geld op zijn lijstje staan.

We gaan het morgen met ons 3-tjes vieren, Papa zit in het buitenland die komt vrijdag thuis.

En uiteraard op school trakteren, dat hoort erbij.

Zondag gaan we het echt vieren.

Van ons heeft hij zijn kado al 2 maanden geleden gehad, en daar geniet hij nog dagelijks van,

Een nieuwe sportfiets!!!!!

Zijn oude was erg aan het roesten, dus maar een nieuwe.

Maar rond zijn verjaardag wordt het weer al zo snel slecht, dat we maar besloten hebben om zijn kadootje in de grote vakantie te geven.

Kon hij er tenministe nog lekker van genieten.

Van zijn grote broer krijgt hij nog een fietscomputer, dus dan kan hij helemaal racen.

• Juut 03-02-08

Goh lego en geld het lijkt wel het lijstje van mijn 11 jarige :D ga me niet vertellen dat ie ook van starwars en dino's houdt..:P ……… wij gaven de oudste die volgende week jarig is ook altijd fietsen voor de zomervakantie…….kon ie lekker de hele zomer fietsen………..goed nog van harte gefeliciteerd en maak er een leuke dag van.