kamerbegeleid wonen

  • carola savijn

    mijn zoon zoekt een kamer begeidwonen

    daar hij nu in detentie zit omdat hij zijn taakstraf niet heeft afgemaakt

    hij is 20 jaar en wil wat van zijn leven maken

    hij is erg positief ingesteld maar als hij straks weer vrij komt staat hij op straat

    geen begeleiding meer niks!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    hij is een jongere die heel graag aan zijn toekomst wilt werken maar dat wordt hem zo onmogelijk gemaakt op deze manier kan hij toch geen toekomst opbouwen??????

    wie o wie kan mij helpen zodat hij ook weer een normaal leven op kan bouwen hij heeft daar toch ook recht op??????????

    een radeloze moeder

  • Juut 03-02-08

    Hoi misschien heb je iets aan deze link http://www.ggzwegwijzer.nl/organisatie/rubriek.asp?id=18…….denk ook dat je hulp kunt vragen bij mee http://www.mee.nl succes ermee

    groetjes Juut

  • Pma

    Beste Carola,

    Ik wil je graag een tip geven. Mijn zoon (19) is te middelmatig begaafd om iets te doen waarvoor hij een taakstraf zou krijgen. Dat kan hij niet bedenken. Maar hij is helemaal in de war geraakt van de zomer en ik heb hem toen in crisis uit huis moeten plaatsen. Dat was een heel verschrikkelijke ervaring voor hem en voor mij. Vanwege de verstandelijke beperking was dat in een instelling voor mensen met een verstandelijke beperking. Dat was best goed, maar op 5 oktober is hij naar een andere instelling gegaan en dat is geweldig. Hij is nu op een observatiegroep en daar zijn jongens met een veel hogere intelligentie , daar past hij eigenlijk helemaal niet.Maar omdat het een observatiegroep is, is het prima dat hij daar is. Ik ben erg onder de indruk van hun aanpak.

    Daar zijn jongens die ook soms problemen hebben gehad met justitie en die worden zo goed begeleid. Ze hebben een visie in die instelling en dat betekent dat ze altijd weer opnieuw beginnen wát er ook gebeurt en dat ze proberen jonge mensen succeservaringen te laten opdoen om hun zelfvertrouwen weer te laten vergroten. En hun zelfbeeld, omdat ze eigenlijk in de maatschappij al zoveel faalervaringen hebben gehad.

    Ze hebben ook begeleidwonen projecten daar.

    Ik heb me erg verdiept in zorginstellingen , en heb het idee dat dit een heel goede plek is. Alle vooroordelen die ik had zijn weg. Misschien wil je er meer over weten, ik ga hier geen namen noemen, maar mail me anders even privé.ik wens je veel sterkte.

    Groeten,

    Pauline

  • Pma

    Carola, Ik bedoelde: ze hebben ook kamerbegeleid wonen, dus niet in instelling, hetgeen niet passend is voor jouw zoon. Het gaat om de visie in aanpak begeleiding.

  • Suus75

    Hallo,

    Wat een nare situatie!

    Misschien is het wijs om je zoon in te schrijven bij MEE of GGZ, zoals hierboven al werd genoemd.

    Hebben je zoon en jullie tot nu toe hulp gehad?

    Sterkte!