Apetrots!!!

  • Trotse mama van I & B

    Ben ik op mijn meiske!

    Ze is zo goed deze sintdagen doorgekomen!

    Gisteren overdag was het moeilijk voor haar, snel driftig, constant bezig met benoemen waar ze allemaal bang voor was en dat ze het niet kon overzien (wanneer we sint gingen vieren, wanneer we naar haar oom en tante vertrokken om het te gaan vieren etc.)

    Eenmaal daar aangekomen en wat duidelijke afspraken met haar gemaakt te hebben ging het super goed!

    Ze had wel 1 mouw van haar vest helemaal zeiknat van het kauwen erop, puur spanning.

    Na de kadootjes ging ze daar ook naar bed toe, in het begin was het even paniek en moesten er wat dingen van die kamer afgehaald worden waar ze bang voor was maar nadat ik er 2 keer bij ben geweest en duidelijke afspraken met haar had gemaakt en haar wat druppels gegeven had is ze super goed gaan slapen tot we haar eruit haalden en daarna thuis ook zo haar eigen bed weer in en lang geslapen!

    Vandaag ging het ook nog super goed, op 2 keer een half uurtje driftbuien en overstuur zijn na.

    Dus ik ben blij ;)

  • Juut 03-02-08

    Oh wat is het toch fijn als alles goed gaat he (en dat die paar minpuntjes niet de hele dag bepalen) echt fijn voor jullie hoor en voor haar natuurlijk ook……….zeg altijd maar kijk naar de dingen die goed gaan en niet naar de dingen die minder gingen……………nu nog even kerst en oud en nieuw en dan is alles weer even normaal toch………..wees lekker trots op die kleine meid….. lieve groet Juut

  • Juut 03-02-08

    ps ik vind het wel heel knap dat ze al zo goed kan benoemen waar ze moeite mee heeft waar ze bang voor is etc………daar mag je haar ook wel voor “prijzen” hoor dat ze dat goed kan overbrengen…………schiet me nu te binnen dat mijn jongste nog niet zolang geleden me liet merken dat een hele waslijst voor de hele dag niet zo handig was hij zei: Mam het is misschien makkelijker dat je ze een voor een zegt anders is het zo veel in mijn hoofd "………pfff……..tuurlijk had hij gelijk maar wel knap dat ze inzien dat info meer aankomt verdeeld over de hele dag dan alle info in de ochtend voor de hele dag………het blijven mooie kinderen hoor……….gr. Juut

  • Trotse mama van I & B

    Ja ze kan gelukkig goed benoemen wat haar angsten zijn, al is het soms wel moeilijk om er op de juiste manier op te reageren, wil haar wel serieus nemen maar we moeten er ook weer niet teveel op ingaan want dan worden haar angsten alleen maar extremer.

    Vaak zegt ze ook… ik weet het gewoon niet mama en dat vind ik dan zo ontzettend sneu, dan voelt ze zich zo rot en weet zelf ook echt niet meer wat ze wilt.

    Ze geeft ook al vaak zelf aan op momenten die voor haar onduidelijk zijn dat we even een afspraakje moeten maken, daar heeft ze veel houvast aan.

    Zou de tijd best wel een tijdje vooruit willen zetten hoor, van de week haar zusje jarig, dan nog kerst, in januari houd haar huidige plek op en is nog maar afwachten waar ze wanneer heen kan etc.

    Hoop onrust dus.

    Maar goed, ik geniet even dat ze nu in een goede fase zit want die kan zomaar ineens weer afgelopen zijn ;)

  • tassie

    Weet je, je meiske heeft deze dagen het zo goed kunnen doen JUIST omdat jij en je partner dr zijn, haar snappen en zien!!

    Ook een groot compliment voor jullie dus :)

    En jij, wees jij maar trots…trots op je prachtige kind!!

  • tassie

    Herkenbaar meid,……….

    Wat mij helpt is zoveel mogelijk in het hier en nu te blijven……want alleen nu kan je leven, genieten en groeien……

    Ik sla ook altijd zondagavond pas de agenda om, pas dan zie ik wat de volgende week me allemaal brengt, wat ik moet, waar ik aan moet denken, wie ik moet bellen en welke zkh bezoeken ik in de planning heb….anders overstroomt het mij ook ;)

    MAAR, deze dagen hebben jullie samen mooi in de binnenzak!!

  • Trotse mama van I & B

    Ja wij leven inderdaad ook van week tot week als het zelfs niet van dag tot dag is ;)

    Je weet toch niet hoe de toekomst eruit gaat zien inderdaad!