Hey hey,
Ik weet niet of het officieel allemaal onder fladderen valt he, maar zo omschrijf ik het vaak bij mn kids
Hier was kerst bijzonder!! We hebben een uitgebreid PGB team, en de meesten konden ook met kerst werken; dat scheelde een heel stuk! Zo had ik eerste kerstdag met de jongste 2 kids en hebben we lekker thuis gesmikkelt, samen hapjes gemaakt en veeeeeeeel gespeeld; bijtanken dus! Was erg ontspannen en gezellig!
2e Kerstdag was de oudste thuis en met hem ben ik uit eten geweest bij papa zn werk ( die is chef kok) en dat was echt bijzonder!! Zo met mn kleine grote manneke uit eten en samen smikkelen. Kortom, ik heb echt genoten!
De reactie komt wel daarna en die is heftig, vooral bij de 2 oudste………en dat is pittig, maar ook logisch.
Onze 2 jongste kinderen zijn geregeld geopereerd aan keel/neus en of oren. Vaak valt het allemaal erg mee qua ingreep, en helemaal als je nu al iets kan doen aan voorbereiding! Wat fijn dat het zkh in speelt op je kind; super!! Wat ik de laatste keer heb gedaan is een kort pictoboekje gemaakt van de operatie en wat dat inhoudt en wat je verwacht van je kind. Was een boekje alleen met plaatjes, ook om het visueel te maken wat er is gebeurd en wat je kind moet doen, ondersteunt met plaatjes.
Zo had ik een plaatje met een gezicht van een kindje wat sliep, daarna een kindje wat wakker was en pijn in de keel ( rood gemaakt rondom de keel) , daarna een plaatje met dat kindje en rode keel en drinken, en daarna het drinken en geen rode keel meer. Zo konden wij laten zien dat drinken helpte om de keelpijn af te laten zakken. Misschien dat zoiets kan helpen!
Lang uit het ritme zijn en niet lekker in je vel zitten door ziek zijn, geeft een weerslag op je stemming….hoe vervelend ook! Ik hoop dat de aankomende operatie Dani helpt om weer lekker in zn velletje te zitten!!!
Liefs!!!