strattera

  • enithstans

    Sinds een half jaar ongeveer is er adhd vast gesteld bij mijn zoontje van 7 jaar.hij is daarnaast ook een kern autist.

    de psych stelde toen voor om op te gaan bouwen met ritalin wat meestal word voor geschreven aan kinderen met adhd.

    ik wist niet wat ons overkwam,de onrust,drukte,alles rijsde de pan uit en werd alleen maar erger.

    Wat nu???

    de psych stelde voor een nieuwer middel te gaan gebruiken wat alleen word gegeven aan kinderen die niet tegen ritalin kunnen en blijkbaar kon mijn zoontje er dus niet tegen.

    vervolgens kwamen we er ook nog es achter dat het niet vergoed word en je toch al aan de 90 euro zit per 28 pillen.wel kan je een zorgverzekering afsluiten waarvoor je je eigen scheel betaald,of als je je belasting papieren laat doen,kan je ongeveer 35% terug krijgen van de belasting.

    Wie heeft er nog meer ervaring met strattera??Bijwerkingen of juist geen goede werking??

    ik ben er namelijk niet zeker van of het wel de juiste werking heeft.

    groetjes enith

  • enithstans

    zijn er geen mensen die strattera gebruiken??

    groetjes enith

  • tassie

    Sorry, ik kan je niet niet mee helpen……….misschien anderen?

  • nathaswin

    Mijn zoontje gebruikt sinds 2 maanden strattera en ben er positief over. De kosten worden door mijn verzekering gedeeltelijk vergoed.

    Tot een Maximum van 750 euro per jaar. Dat is Zorg en Zekerheid.

  • ammie

    Hoi,

    Ben al een poosje niet hier geweest en lees net jou stukje over Strattera.

    Hier gebruikt zoon zowel Strattera als Methylfenidaat (werkende stof in Ritalin).

    Deze combi gaat hier goed al is het niet afdoende…

    Onze verzekering vergoedt het helemaal en je hoeft je heus niet algeheel bont en blauw te betalen hoor. Goed hij is iets duurder maar dat is altijd nog goedkoper dan alles zelf te moeten betalen. Wij zijn collectief verzekerd bij CZ en betaalden vorig jaar iets van 130 euro (voor mij en zoonlief).

    Er is op de site van, ik dacht Per Saldo, wel een lijst te bekijken met verzekeringen die al dan niet dit soort meds vergoeden.

  • enithstans

    ok dank je wel.

    over 2 weken hebben we een nieuwe afspraak bij de psych en ik denk dat we dan over gaan op andere medicijnen want de strattera werkt niet naar behoren.

    groetjes enith