kind van gescheiden ouders

  • enithstans

    Sinds 1,5 jaar ben ik gescheiden van de vader van mijn 7 jarig zoontje.

    Nog nooit heb ik in de gaten gehad wat een scheiding met zich mee brengt aan pijn en verdriet,het is in ieder geval een situatie die je niemand toewensd.

    Voor een kind is het nog erger,

    2 huizen om in te leven

    mama door de week

    papa in het weekend

    een nieuwe vriend bij mama

    na een tijdje een nieuwe vriendin bij papa

    en overal niet overeen komende regels waar op een gegeven moment een gespannen kind uiting aan geeft en het helemaal niet meer ziet zitten.

    Wie heeft hier nog meer ervaring mee??Gescheiden leven van de vader van je kind,nieuwe partners aan beide zijde en een ex-partner die het niet zo nauw neemt met de regels en de regelmaat die een autistisch kind zo hard nodig heeft.

    groetjes enith

  • Juut 03-02-08

    Hoi Enith ik zal je morgen of overmorgen wel even prive mailen omdat ik sommige zaken hier niet zo wil vertellen en ja dus ervaring met een ex partner en voor mijn zoon een stiefvader………….wordt vervolgd prive……….groetjes juut

  • tassie

    Hoi hoi,

    Allereerst petje af voor jou……ik ben zelf niet gescheiden ( godzijdank) en zie en hoor om me heen genoeg. Dit lijkt me echt erg moeilijk!!

    Het is zo makkelijk te zeggen dat je moet overleggen met de vader van je kind,maar die ruimte moet er ook zijn…..

    Het enige wat dan overblijft is je kind te leren dat er op elke plek andere regels zijn, dat het in het ene huis zo gaat, en in het andere anders.

    Zo werken wij bijv met pgb-gezinnen, en hoe goed wij ook allemaal ons best doen om af te stemmen, gelijke regels te hanteren…overal gaat het toch niet iets anders, wordt het anders verwoord, is de timing anders, de ruimte anders enz enz. Ik vond dat in het begin erg lastig, maar nu zie ik ook dat het goed is. Mn kind leert nu ook te ervaren dat op elke plek andere regels gelden, dat iedereen het anders doet……en dat kan ook een meerwaarde zijn. ( ons voordeel is wel dat er ruimte is voor overleg, afstemmen en zoeken).

    Sterkte!!!