Voorstellen

  • Sam mv K&D

    Hallo Allemaal,

    Ik ben nieuw hier en zou graag meekletsen..

    Ik ben Sam, ben getrouwd en samen hebben we 2 kindjes.

    K van 5,5 en D van 2,5

    K heeft ADHD en PDD-Nos(Mcddvorm) hij slikt al ritalin en hier doet hij het redelijk goed op.

    Dit is helaas niet het enige probleem wat hij heeft, K hefet ook nog eens een erg slecht zicht..

    ik hoop hier veel te kunnen lezen en ik denk dat er veel vragen van mij gaan komen, aangezien we overal nog middenin zitten.

    gr Sam

  • tassie

    Hoi Sam,

    Allereerst welkom hier!!

    Ik hoop dat dit ook voor jou een fijn prikbord kan zijn, waar je veel antwoorden kan vinden en (h)erkenning kan krijgen.

    Pittig voor je, beide kids nog erg jong en dan al zulke diagnoses op zak!!

    Ik ben “tassie”, samen modereer ik dit prikbord. Ik heb 3 kinderen, alle 3 hebben ze een stoornis binnen het autistisch spectrum ( 2 keer klassiek en 1 keer PDD-NOS). Daarnaast heeft de oudste een hersenafwijking, loopt motorisch flink achter en voor hem lopen er nu allerlei neurologische onderzoeken ivm zijn achteruitgang. Ook zijn de oudste 2 verstandelijk beperkt. De oudste is slechthorend.

    Kortom, k heb van alles in huis ;)

    Voel je welkom hier!!!

  • Trotse mama van I & B

    Ik breek even in hoor…

    Wat heftig zeg als je 3 kids hebt met zulke stoornissen!

    Dan neem ik echt mijn petje af dat je dat volhoud zeg (al heb je weinig keuze natuurlijk)!

  • Sam mv K&D

    dank je wle Tassie…maar jeetje ik vind 1 kind (tot nu toe) met deze diagnoses al heftig en zwaar, laat staan als je er 3 hebt…

  • tassie

    Jup, heftig…….zwaar…….vermoeiend enz enz………MAAR, net als jullie allemaal ben ik ook een trotse moeder, voel ik me gezegend en rijk; alleen is mijn drietal net ietsje anders als anders ;)

    En net als elke andere moeder moet ook ik door, ook al is dat soms ietsje anders bikkelen….voor je kind/kinderen, doe je dat!

    Daarnaast hebben wij een uitgebreid team van mensen (PGb) die het mogelijk maken onze kids zoveel mogelijk thuis te houden, dus in dat stuk doen we het niet helemaal ‘alleen’.

  • Trotse mama van I & B

    Ja dat is waar, je blijft doorbikkelen, de liefde voor je kind(eren) is gelukkig onvoorwaardelijk!!!

  • tassie

    Psies!!

    Voor ons was het alleen in het begin lastiger, meer zoeken en leren snappen en zien. Daarnaast gaf de buitenwereld later als ‘commentaar’ dat het voor ons alleen maar handig was, want alle 3 autisme was makkelijk…zo kon je gelijk inspelen op alle 3. Helaas gaat dat niet op, want naast autisme zijn ze alle 3 ook nog eens henzelf….en is het niet alleen autisme wat er speelt.

    Elk kind heeft zn eigen ikje, autisme of geen autisme….en die ik, die moet je zoeken.

  • tassie

    Elke diagnose is heftig, elke keer weer…..ook al is voor ons de weg en de diagnostiek nu wel bekend; het blijft slikken!

    En anderzijds is dat ook goed he, ik blijf ook mens, ik ben ook moeder……….

    Toch is elk kind, met zn autisme, hier anders…..geen van 3 is hetzelfde, vraagt hetzelfde, fladdert hetzelfde……..Vooral dat was zoeken, en nu soms nog ;)