Wij hebben gisteren de diagnose van ons meiske te horen gekregen….een stoornis in het autistisch spectrum.
Dat hakt er toch even in, we begonnen met vermoedens adhd maar de laatste tijd stapten we daar toch steeds meer vanaf en vielen steeds meer autistische trekken ons op maar nog kwam het hard binnen.
We gaan haar neurologisch laten onderzoeken en als dat alles goed is gaan we in gesprek over medicatie en verder krijgen we wekelijke thuisbegeleiding.
Ze is deze week begonnen op cluster 4 onderwijs en dat gaat tot nu toe erg goed al merken we wel dat ze al spanning begint op te bouwen dus het zal dit weekend wel lekker gaan knallen gok ik.
Ze is gelukkig wel leerbaar zoals hun zeiden, haar intelligentie is goed en op momenten dat ze lekker in haar vel zit en rustig is kan ze heel goed leren en is ze ook heel leergierig.
Ze kan heel goed op andere kinderen/mensen afstappen, we merken wel vaak dat ze zich aan 1 persoon specifiek erg hecht en het moet wel allemaal op haar manier gaan.
Er zijn helaas ook een hoop momenten dat ze totaal niet te bereiken is voor ons (met name tijdens driftbuien etc.) en ze vraagt constant aandacht dus wat worden echt punten waar we aan moeten gaan werken.
Niet leuk zo'n diagnose maar het geeft ons wel weer mogelijkheden voor de toekomst en het is ook fijn te horen dat mijn moedergevoel gewoon goed zat!
Dus ik zal hier best wat meer te vinden zijn de komende tijd denk ik