onbegrip omgeving autisme spectrum stoornis

  • Juut 03-02-08

    begrip komt altijd uit een hoek waarvan je het niet verwacht en onbegrip juist van de kant van wie je het niet verwacht……………..soms zit het mee maar vaker tegen………….probeer niet te veel hoop hebben in die laatste groep ze zijn het niet waard………..en het leren omgaan met onbegrip duurt ook wel een tijdje hoor…………..en dan nog snappen ze het niet altijd…………(td) groet juut

  • bruintje

    Wat fijn om te lezen dat we niet de enigste zijn.

    Het kost zoveel moeite en energie om het steeds maar weer uit te leggen.

    Ik geloof dat mijn ouders het nog steeds niet goed begrijpen( ook al zeggen ze van wel) en mijn moeder heeft wel eens genoemd dat ze het niet eens is met de diagnose.

    Ik merk hierdoor aan mezelf dat ik contine in verdediging ga als zij wat zegt.

    Over het algemeen gaat 1 op 1 super bij onze zoon en als mijn moeder dan heeft opgepast krijg ik standaard de opmerking : ging prima hoor niks aan de hand!!

    Maar zij speelt ook alleen maar continu met hem en hij krijgt alles voor elkaar bij haar, tja zo kan ik het ook.

    groetjes bruintje;)

  • poppenjans

    oh hier hetzelfde, wij horen alleen maar dat ie zo lief is en zo leuk en dat ze niet snappen dat wij zo'n moeite met hem hebben.Wij vinden hem ook heel lief en leuk, maar wel moeilijk en vooral vermoeiend vaak. laatst kwam hier videohometraining, toen ik dit tegen mijn schoonmoeder zei zei ze alleen maar: heb je wel gezegt dat ie bij ons wel altijd lief is. Pfffffffff zo vermoeiend.

    Ik heb het bij mijn schoonouders ook opgegeven, al vind ik het wel moeilijk. 1 op 1 heb je ook echt geen kind aan hem en zeker niet als ie daar is want dan doen ze ook nog eens alles precies zo als hij het wil.

  • Can

    Misschien een idee? Geef je (schoon)ouders op. Dat heb ik ook gedaan. Hier ook altijd opmerkingen van “dat doet hij bij ons nooit” “Daar groeien ze wel weer overheen” “Die en die had dat ook en dat is ook allemaal weer goedgekomen”"

    Tjemig kan bijna een boek schrijven;)

    Investeer in je kinderen, in degene die daar omheen staan en zien wat jij ziet en laat de rest links liggen, het is je energie niet waard!!

    Dat is idd een proces wat niet zomaar komt aanwaaien maar op een gegeven moet je die beslissing wel nemen, ten belange van jezelf en je (bijzondere) gezin

    gr Can

  • piano

    Hoi Can

    Bedankt voor de tip!

  • poppenjans

    Nou das idd een goeie tip, ik denk ook niet dat ze ooit zullen veranderen helaas

  • Can

    graag gedaan:)

    gr Can