Diagnose gehad

  • Nina mv Dani en Mila

    Een 3tal maanden terug hadden wij ons eerste gesprek met de kinderpsychiater. Toen is er een werkdiagnose gesteld ASS. Gisteren hadden we weer een gesprek met deze man. Na nog mee rinvullen van vragenlijsten waaronder de auti-r en de gesprekken, observaties etc is nu de diagnose definitief gesteld. PDD-NOS!

    Dat was ook precies wat ik zelf al die tijd dacht dus eigenlijk niks verrassends…..

    We hadden al de auti bril opgezet en hebben Dani ook in de afgelopen maanden beter leren begrijpen maar toch is het fijn dat het nu rond is. We krijgen nu weer ppg vanuit het mkd met 1 van zijn juffen die dan thuis komt om moeilijkheden makkelijker te maken en vooral te zoeken naar de triggers van Dani.

    Ook staat hij op de lijst voor PMT! Helaas is Dani een tijd thuis geweest en heeft een ander zijn plekje ingepikt dus het is onzeker hoelang we nu moeten wachten voordat we kunnen starten.

    En omdat Dani nog heel vaak letters niet of verkeerd uitspreekt gaan we door met logopedie!

    Dani is vandaag weer voor het eerst sinds ongeveer 2mnd weer naar het mkd geweest voor een hele dag en ik ben heeeeeeeeeeeeeeeeeeel trots!! En zomaar uit het niets……heeft hij de juf best veel verteld over het ziekenhuis, de ijsjes etc…..

    We stonden er van te kijken dat te lezen in het schriftje want Dani praat heeeel weinig inhoudelijk!!!! Dus…………top!!!

  • tassie

    Aaaah die knapperd!!!!!!!!! Wat bijzonder dat hij uit zichzelf zoveel verteld heeft, wat knap…zegt veel over het veilig voelen van hem…

    Ik hoop dat het ritme van het MKD hem, en jullie, weer meer rust zal geven. Het is weg, met vallen en opstaan….en wees niet bang om te vallen! Er is altijd wel iemand die je weer een hand gefet om weer op te staan ;)

    Fijn dat jullie nu echt een diagnose hebben, ook al was het in feite al grotendeels duidelijk. Het geeft ook aan, dat jullie zicht op jullie kind helder en duidelijk is. De auti-bril opzetten is soms lastig, soms zoeken…maar volgens mij gaat jou dat heel goed lukken!!

  • Sam mv K&D

    oww wta goed van hem dat hij dat verteld heeft…

    geeft idd aan hoeveel hij zich veiklig voelt daar…Kylian zal dat ook nooit zomaar doen, uit zichzelf vertellen wat hij heeft gedaan…

    en die diagnose, volgens mij voor jullie alleen maar een bevestiging van wta je zelf al wist.

  • SamPhoenix

    Wat zullen jullie opgelucht zijn, niet alleen met de diagnose die klopt bij jullie eigen beeld, maar ook bij zijn eigen reactie en hoe knap hij er al zelf over kan vertellen. Het blijft moeilijk, maar zo te lezen zijn jullie al een aantal grote stappen vooruit op dit avontuurlijke pad!

  • poppenjans

    Vreemd he, een diagnose krijgen geeft zoveel opluchting maar aan de andere kant is het ok ff een shock ook al verwacht je het. Tenminste dat was bij ons wel zo, terwijl nog niet eens de officiele diagnose hebben. Maar gewoon het idee dat er iig een stoornis aanwezig is was een opluchting en andere andere kant ben ik echt door een rouwproces gegaan zo vreemd.

    Fijn dat ie zoveel verteld heeft, dan voelt ie zich vast op zijn gemak daar.