Daar is het al

  • Trotse mama van I & B

    Het terugvalletje wat ze vaak krijgt bij iets nieuws ;)

    We hadden het al verwacht, ze ging zo enthousiast met de taxi mee maar ik wist gewoon dat ze daar een terugval in zou krijgen.

    Gisterenavond in bed begon ze al dat ze nooooit meer met de taxi mee wou.

    En de taxi was over de strepen van de weg heen gereden en dat mag niet (ze let altijd heel strak op bepaalde verkeersregels zoals stoplichten, strepen op de weg, zebrapaden etc.)

    Vanmorgen was ze ook steeds verdrietig en zei ze steeds maar dat ze bang was voor de taxi.

    Heb het redelijk kunnen ombuigen van bang zijn naar spannend vinden maar toch stapte ze huilend en gespannen in.

    Hoop maar dat ze het gauw weer helemaal leuk vind want het is toch niet leuk om haar zo mee te moeten geven!

  • tassie

    Och gos, wat jammer he!!!

    Het is zo begrijpelijk, maar niet leuk.

    Heb je nog gebeld hoe ze is aangekomen? Of het verdriet en de angst toen al minder was, of dat ze is blijven ‘hangen’?

    Sterkte!!!

  • Trotse mama van I & B

    Ze kwam vanmiddag thuis met een knuffeltje in haar armen.

    De chauffeur vertelde dat ze die van school had gekregen omdat ze het verteld dat ze zo bang was voor de taxi.

    Dat is nu haar taxi mascotte geworden, die mag altijd met haar mee in de taxi.

    Wat een lief en goed idee he!

    De chauffeur zei dat als ze in de taxi zit het weer goed gaat.

    Vooral als het jongetje naast haar zit s ochtends ;) daar zit ze hele verhalen mee te kletsen.

    Ze had wel een inwit snoetje en was erg stilletjes toen ze eruit kwam.

    Ze kan gelukkig erg goed aangeven wat ze eng vind, dat is wel een sterk punt van haar en prettig voor ons.

    Ze is vandaag zoooo lief, haar zusje is lekker naar oma toe en ik heb even alle tijd voor haar.

    Ze had speciaal voor mij iets geknutseld op school omdat ze me zo ontzettend lief vind zei ze :D

    Gaan er zo lekker even uitwandelen en daarna heb ik als verassing een werkboek en een emmer met vilststiften gekocht die we samen gaan doen.

    Ze vind het zo leuk om werkjes te maken en te leren!

  • piano

    Zooo herkenbaar!

    Het is ook een verandering voor haar en de dagen lang….Maar wat jij schrijft ‘ ik ga nooit meer met de taxi mee’ dat kan ik ook zo goed plaatsen bij zoon….Die kan dit heel groots en dramatisch brengen!

    Wat fijn dat ze haar gevoel zo goed kan vertellen. Dat is heel duidelijk voor zowel jullie als fijn voor haar dat ze dit kan uiten en jullie haar kunnen helpen.

  • Trotse mama van I & B

    Ja inderdaad het word altijd heel groots en overdreven gebracht!

    Ik ben benieuwd hoe het morgen met haar knuffeltje tiemo gaat.

    Ze had het er vanavond alweer over dat ze het zo spannend en eng vond!

    Ze was vandaag echt zo ontzettend lief, ik heb ontzettend van haar genoten en dat is erg lang geleden :(

    Ik besefte het me vanavond pas.

    Ze was erg rustig en luisterde goed en het was gewoon echt gezellig samen en ze bleef me maar vertellen hoe lief ze me vind en hoe trots ze op me is en hoe een knappe mama ik ben ;)

  • piano

    Fijn dat jullie vandaag zulke gezellige momenten hebben gehad!

  • Juut 03-02-08

    fijn dat het nu stapje voor stapje beter gaat…………dat je haar angsten erkend en begrijpt maar ook dat ze moet leren daar een weg in te vinden…………….jullie zijn op de goede weg………..daar sluit ik het maar even mee af………..complimenten………..(tu) lieve groet Juut