autisme en citotoets

  • Juut 03-02-08

    tjee alles ging eigenlijk automatisch bij de oudste maar nu met J. komt dat rauw op je dak soms denk ik nou die hele citotoets stoppen ze maar in een donker holletje……….tijdens de oefeningen thuis bleek het begripvol lezen mee te vallen maar rekenen en zo is echt pet……………………..zijn er meer mensen met kids op regulier onderwijs die ook de cito moesten doen………………hoe deden jullie kids dit en voor de jongere hoe gaan jullie hier mee om???????????????

  • tassie

    Ze zijn hier nog niet op die leeftijd van cito toetsen enzo, maar k wil je gewoon even een dikke smakkert geven ;)

    Komt ie…hihi..

    *SMAK*

  • pvn

    ben een meelezer, maar wil even reageren

    hier (regulier onderwijs groep 5) doen ze citos volgens het leerlingvolgsysteem, en binnen 2 weken hebben ze hier dus weer cito

    wat wij met de leerkracht afgesproken hebben, is dat ze de cito mondeling gaan doen, om zo het idee van tijdsdruk weg te gaan nemen

    mss id dit voor jullie school ook een optie?

  • ianpieps

    Mijn zoon Quinn zit op regulier onderwijs groep 7.

    Vanaf groep 3 krijgt hij de leerlingvolgsysteem toetsen, en sinds vorig jaar ook de cito toets.

    Quinn maakt alle toetsen gewoon mee met de andere leerlingen.

    Het heeft nog nooit een probleem gegeven.

    Wat ik wel merk is dat hij meer gespannen is dan anders.

    Wat sneller op zijn teentjes is getrapt.

    Wij hebben wel altijd gezegt dat hij dit soort toetsen gewoon moet zien als een “normale toets”.

    Volgend jaar krijgt hij de schoolkeuze toets, en daar komt ( is nu al afgesproken, was bij zijn broer ook zo) de intern begeleider lekker bij hem zitten om hem aan te sporen te werken.

    Groetjes,

    sandra

  • Loes

    Onze zoon 8 doet het gemiddeld op school op rekenen na.

    Wat opvalt is dat de cito buitensporig laag gemaakt wordt door hem.

    Hij weigert iets van een toets te maken als er fouten in bv staan.

    Er staan dus altijd fouten in.

    Meerdere keren hebben wij een poging gedaan om een oplossing te zoeken, school doet hier weinig aan en zijn zeker niet proactief bezig om een “aangepast” schooljaar aan ons kind aan te bieden.

    Er is wel veel oog voor de zogenaamde uitblinkers.

    Die als je ze tegen over onze zoon neerzet nergens blijven omdat ze puur het boekje uit het hoofd kunnen en niet verder kijken.

    Kortom ik wordt er gefrustreerd en moe van

  • Radicaal links

    Letop als ouders kinderen met autisme en kinderen van ouders die uit Turkije en Marokko en andere niet westerse landen krijgen standaard lagere niveaus van schooladvies m.

    Zowel mensen van niet westerse komaf en autisten en kinderen met andere stoornis word vmbo terwijl havo of vwo mogelijk en daardoor na V.O minder door leer mogelijkheden .

    Hier heeft de fractie van Denk het laatste woord in de 2e kamer nog niet over gezegd.

    .het is een verkapte uitsluiting van groepen in het hogere niveau van voortgezet onderwijs als havo vwo en dus later HBO WO

    Het begin van de jaren 30 en 40

    En daar ging het uitsluiten behoorlijk mis

    Dat ik weer niet die tijd er mag bij halen omdat men zegt dat die geen vergelijk is terwijl het wel het begin is en daarmee een terechte vergelijk .

    Wie dan roept dat daar niet naar verwezen mag worden het facisme van de jaren 30 en 40 die mensen die hunkeren naar de facisme van de jaren 30 en 40

    Met kameraadschappelijke groet.