Hallo allemaal,
Als ik het zo lees hebben jullie meestal meerdere kinderen in het gezin met autisme. In ons geval is dat niet zo. Onze dochter is ook op speciaal onderwijs (LOM) geweest, maar dan om een hele andere reden. Ze is 7 jaar jonger dan haar broer. Toen zij een puber was, was hij al volwassen en toch zou je gedacht hebben dat zij ouder was. Ze had veel sneller door wat er speelde, was veel rapper met de tong en was vele malen sociaal vaardiger dan onze zoon. Jaren is ze in de verdediging gegaan als men zich weer negatief over haar broer uitliet, jaren heeft ze hem ook steeds vaker in bescherming genomen. Maar ook was ze vaak heel bang dat hij weer een driftbui zou krijgen, waarbij hij totaal door het lint ging, als zijn vader hem niet begreep. Kortom het heeft heel veel inpact op onze dochter gehad. (wat denk ik ook komt omdat we geen diagnose hadden en dus niet uit konden leggen wat er met haar broer aan de hand was) Bovendien vertelde ze er ons weinig over waar zij het moeilijk mee had. Ik vraag me af of zij een uitzondering is en hoop dus dat er anderen zijn die hierover ook wat kunnen zeggen.
Groeten Marina