Minder uren mkd

  • Nina mv Dani en Mila

    Mijn zoontje zit nu 7 maanden op het mkd.

    Daarvan hij is in nov,dec en half jan thuis geweest ivm met ziek zijn.

    Gelukkig nu weer een aantal weken daar en gaat goed.

    Hij gaat in totaal 4 dagen. Ma,di, do, en vrij.

    Dat hebben we opgebouwd, begon met 2,5 dag. Dani is nu 4,5 jaar.

    Hij mag blijven tot augustus/sept…

    Nu komt het….

    Ik ben gebeld en door te veel jonge kids die lange dagen niet trekken en daardoor te veel juffen hebben ze andere dagen/tijden. Dit betekend voor Dani dat hij op di en do een hele dag daaris. De overige dagen om 1 uur thuis. Dus 3 middagen thuis. Afgesproken was, indicatie, volledige mkdtijd!!!!

    Kindjes uit de jongere groepen en die geen onderwijs volgen daar geldt dit voor.

    Als daan niet ziek was gewroden had hij ook halve dagen onderwijs gehad op mkd.

    Dat plekje is door ziek zijn vergeven en geen idee wanneer er weer plek is.

    Hij is 4,5, wil zijn naam schrijven en gewoon schoolse dingen gaan leren.

    Daarnaast nu 3 middagen thuis…..

    Ik ben het er helemaal niet mee eens en as dinsdag hebben we een gesprek om te zien wat mogelijk is.

    Wat zouden jullie mij voor tips kunnen geven of kunnen adviseren?!!

  • poppenjans

    Wat vaag zeg dat ze dat zo doen, ik weet niet of dat zomaar kan.

    Mijn zoontje is 5 en zit 5 dagen op het mkd, hij zit op maandag, dinsdag en vrijdag altijd de ochtend in de klas, Op woensdag de hele dag op de groep en op donderdag gaat ie 2 x naar de klas.

    Als ik naar mijn eigen zoontje kijk (hij zit er nog maar kort hoor) zou het echt niet goed zijn voor zijn rust regelmaat structuur enz als ie ineens minder zou gaan. Ik zou dit zeker bekent maken als ik jou was en hele duidelijke argumenten verwachten.

  • tassie

    Raar, want in feite hebbeb jullie een indicatie, dus word en geld afgegeven aan het MKD, voor die uren die je opgeeft/aanvraagt……..

    Dat hun ervoor kiezen dat anders in te zetten, mag…….maar het plekje vergeven aan een ander is raar……

    Ik zou hun vragen om een andere oplossing……….want die uren blijven staan toch??

    Ik ben ‘even’ iets minder creatief in oplossingen mee denken voor je, maar ik hoop wel van ganse harte dat jullie morgen een goed en verhelderend gesprek hebben!

    Mijn duimen draaien voor jullie morgen.

  • tassie

    K heb veel aan jullie gedacht vandaag. Was het een goed gesprek?

  • rossella_roos@hotmail.com

    je hebt de indicatie voor een aantal uur gekregen. het mkd is bedoeld dat er bekeken wordt hoe het kind zich ontwikkelt en wat de vervolgstappen moeten zijn.

    dat een kind het tot zo lang niet uithoudt, is natuurlijk onzin. als je kijkt naar een normaal kind, wordt het geacht naar school te gaan, volle dagen, en daarna nog naar de bso als ouders werken. een kind moet dit aankunnen. wanneer hij/zij dit niet aankan, moet gekeken worden waarom niet en een behandelplan opgezet worden.

    hun reden klinkt als een logistieke en economische reden en ik zou hier geen genoegen mee nemen. meteen een klacht van maken. ouders staan niet graag bekend als vervelend, maar soms moet het om gehoord te worden.

    en dat je kind niet naar onderwijs gaat, heeft hier niets mee te maken. Dus als hij onderwijs zou krijgen, dan zou het wel kunnen? dan zijn de kinderen 's middags niet moe en moeten ze dan niet meer juffen inschakelen?