Tassie, onze ouderbegeleider beslist dat dus helaas wel hier…
en hier hebben ze d eregel van 6 jaar en die houd hij erg star vast, ook met e eintelligentietest…
ik zal proberen uit te leggen waarom we die ados test willen, en ook de psych zou die graag willen…
sorry als ik warrig klink en vraag asjeblieft als iets niet duidelijk is, maar mijn hoofd is op het ogenblik een beetje vol met alles…
Kylian heeft de eerste 3 jaar van zijn leven heel weinig gezien, we kwamen er pas op 3 jarige leeftijd achter dat hij slechtziend is.
vanaf die leeftijd is hij ook ene bril gaan dragen.
Nu heeft Kylian zoizo ADHD, dat is vastgesteld.
Nu is Kylian erg angstig, en vanuit daar zijn ze verder gaan kijken waar die angsten vandaan kunnen komen..
ik heb al vaker aangegeven of gevraagd of dat niet van zijn zicht vandaan kan komen.
maar ze hadden al vrij snel de uitspraak mcdd, na 1x een spelhalfuur met Kylian..
omdat er wel een aantal dingetjes kloppen van de symptomen, vonden wij dat wel aanemelijk, maar de twijfel bleef…
Omdat ik het zeker wilde weten omdat ze hem aan de risperdal wilden hebben, heb ik om een psych onderzoek gevraagd,
waaruit na 1,5 uur kwam bij ene vreemde vrouw dat hij geen oogkontact maakte (wat hij wel doet hoor, maar niet bij vreemden)
en naar aanleiding van zijn angsten is er toen pddnos, variant mcdd uitgekomen..
nu zijn we bezig met Cluster 4 onderwijs, maar die maakten nogal een punt van zijn slechtziendheid.
dus toen hebben we de oogarts opgebeld en inmiddels is Kylian aangemeld vbij de Visio.
en na aanleiding van ene gesprek met de oogarts zijn we dus gaan twijfelen, omdat die zei dat kindjes dara hele grote moeite mee kunnen hebben om dan alles te verwerken, wat ze “ineens” zien.
Na ook van de week een gesprek met Kylian zijn eigen psych, zet hij oko zijn vraagtekens erbij of de pddnos/mcdd wel klopt, en of we er niet giganttisch naastzitten bij Kylian.
Hij legde het zo uit;
vroeger toen er alleen nog maar gewoon autisme was noemden z edat in de volksmond ook wle kinderen zonder “vertezicht”, oftewel die leefden in hun eigen wereldje want dat was veilig.
Kylian heeft dit vanaf zijn geboorte ook gehad omdat hij bijna zeker al vanaf zijn geboorte zo slecht gezien heeft (5%) hij was 3 en toen is ineens een bril opgezet en voila, welkom grote boze wereld en weg “vertezicht” en zijn veilige wereld….
dus nu wil de psych dat Kylian de ADOS test krijgt,
maar….en nu komt hij…als hij dus geen autisme heeft, heb ik een probleem als hij aangenomen word bij de horizon, omdat hij daar dus op de auti kant zou komen. en hoort hij daar wel als het aan zijn zicht ligt…nee dus….
en als de angstten enzo dus wel aan zijn zicht ligt, hij dat dus niet heeft en misschien toch wel thuishoort op cluster 1, of op de inktvis, met goede begeleiding van de visio…
hopelijk is het een beetje te volgen, zo niet vraag maar….
x sam