Ados test, welke leeftijd

  • tassie

    Ik begrijp je heel goed en kan nu ook snappen waar je twijfel en zorg ligt…….

    Je bedoeld dat je eigenlijk nu ook twijfelt of er wel sprake is van iets binnen het autisme spectrum, nu zijn zicht anders is, nu je ook meer duidelijkheid daarom heen hebt? toch?

    Het klinkt mij heel helder in de oren dat door je slechte zicht je tekenen gaat vertonen van autisme, en dat je nu ( als ouder) ook graag helder wilt hebben of die tekenen wel juist zijn…….het is me nogal wat als je eerst amper zicht hebt, en dan met hulp in ene zoveel meer………Dan gaat er toch ook een wereld voor je open, zoveel nieuwe dingen te verwerken…..

    Is de psych gekoppeld aan jullie ouderbegeleider? Zo nee, dan kan je vlgs mij gewoon een test afnemen……..

    De psych is in feite degene die een plan uitzet, behandeld…..niet de ouderbegeleider ;)

    Anders zou je ook bij de indicatie commissie eens deze vraag neer kunnen leggen, misschien dat hun je ook nog verder kunnen helpen in wat nodig is, wat hun willen hebben qua verslaglegging enzo.

    Meid, ik wens je veel wijsheid en sterkte!!

  • Trotse mama van I & B

    Ik vind er ook een groot verschil in zitten inderdaad, mijn dochter heeft dan diagnose ass maar die zou ik eerder eerder pdd-nos of mcdd kant op gaan, ze is echt geen klassieke autist.

  • Juut 03-02-08

    Tuurlijk Tassie weet ik dat er wel degelijk verschil zit……….. met name onder de pdd-nos zit zoveel verschil omdat ik dat ook zon onmogelijk schuifbak vind waar ze alles in donderen wat niet helemaal voldoet aan bv Asperger of kernautisme ….Job is wat dat betreft echt een Asperger pddnosser……..Hij had dan ook maar twee kleine dingen niet waardoor ze vonden dat het geen asperger is ……..eigenlijk te zot voor woorden maar ja…….ze zullen wel ergens een grens moeten trekken……..

    groetjes Juut

  • poppenjans

    Jeetje zeg. das idd een erg lastige situatie. Mischien kun je idd zo'n tes tkrijgen via de psyg. Maar dan is het volgens mij nog moeilijk, want de symptomen heeft ie dus alleen weten jullie niet waar het vandaan komt.

    Wat ik al zei, mijn zoontje is ook mcdd gediagnostiseerd (wel een voorzichtige omdat ie nog zo jong is) maar ik denk dat ie goed uit de test zou komen omdat ie zo weinig symptomen heeft van autisme, zelfs van pdd nos. Snap je wat ik bedoel?

    Mijn zoontje zit ook bij horizon, maar dan op het mkd. Zou dat geen optie zijn? Want daar kijken ze heel goed naar gedrag en hoe het kom en waar het vandaan komt. Wij hebben ook twijfels over de mcdd, maar daar kunnen ze ons straks na een jaar dus wel meer antwoord op geven.

    Sterkte en een dikke knuf want het valt niet mee allemaa