Jeetje mineetje

  • Trotse mama van I & B

    Die weekenden zijn echt overleven ;)

    Doordeweeks gaat het 8 van de 10 keer behoorlijk goed momenteel met haar maar in de weekenden gaat ze compleet los.

    Pfffff de laatste tijd ging het beter met haar zusje maar gisteren heeft ze haar alweer in haar gezicht gebeten, haar geknepen en vandaag sloeg ze haar met vlakke hand zo kei hard midden in haar gezicht, arm meiske :(

    En dan ben ik ook nog eens behoorlijk grieperig dus we waren echt een foute combinatie vandaag.

    Ik haat schreeuwen maar vandaag kon ik echt maar met moeite mijn geduld bewaren, heb wel tot 1000 geteld geloof ik om me in te houden ;)

    Morgen een nieuwe dag, dan is gelukkig mijn man wel vrij!

    Morgenmiddag gaan we met haar naar het ziekenhuis op bezoek bij mijn mama.

    Hoe bereiden jullie je kids op zoiets voor?

    Ik heb alleen maar verteld dat oma erg pijn in haar been heeft (daar zit zo'n sok omheen voor de trombose) dieper wil ik er eigenlijk niet op in gaan.

    Maar je kan ook niet niks zeggen want als ik naar het zh ga en er is oppas moet ik haar ook vertellen waarom het anders als anders is natuurlijk.

    Zit nu te wachten op de volgende uitslag…mijn mams heeft vandaag weer extra longfoto's gekregen omdat ze alleen maar benauwder word en meer pijn op de borst krijgt, die uitslag zou ze vandaag krijgen.

    En dan op naar maandag,einde van de middag, dan krijgen we als het goed is alle uitslagen.

  • poppenjans

    Hier ook echt overleven, iig vandaag. Hopelijk is het morgen beter maar daar ga ik niet van uit.

    Echt vreselijk. Het straffen had totaal geen zin, hij lachte me uit, schote me, sloeg me en probeerde alles te sloen wat ie kon slopen. Het was vandaag echt niet normaal, ging totaal los. Heb zijn zusje bij oma gebracht en die slaapt daar ook want ze heeft er zo'n last van. Ze vind het dan zielig als ie huilt en wil hem helpen maar vangt wel de klappen. Zo sneu.

  • tassie

    Hey hey,

    Heftige tijden zo te lezen he…….

    Wat ik me wel afvraag, is ze voornamelijk in de weekenden zo? Zo ja, loopt ze door de weeks veel op de tenen dat die ontlading/spanning er in het weekend uit moet?

    In de weekenden meer alleen zijn, als samen met je partner herken ik ( manlief werkt ook de weekenden hier)…….en dat maakt vaak alles in ene anders. Juist dan is houvast en duidelijkheid erg belangrijk. Structuur en kort en duidelijk zijn.

    Gebruik je een planbord? Picto's?

    En…blijkbaar kan ze de vrijheid van een weekend niet helemaal aan……………kijkende naar hoe fysiek ze is naar haar zusje. Dit bedoel ik NIET als verwijt, maar misschien is het raadzamer er meer bovenop te zitten, meer dichtbij te zijn zodat je eerder kan voorkomen dat het zo escaleert…….

    Qua zkh bezoek. Allereerst hoop ik dat er snel meer duidelijk wordt wat er toch allemaal met je mams aan de hand is…wat zul jij een zorgen hebben meid :(

    Wat ik hier zou doen is de steekwoorden visueel maken, witte jas, dokters zussen, verband, infuus enz enz….daar zou je pictos van kunnen maken, of even snel wat tekeningen zodat je visueel kan maken wat je haar in taal gaat uitleggen. Ik zou het, als dat mogelijk is voor jou, erg kort houden qua uitleg. Dat wat past bij haar belevingswereld vertellen, maar ook dat vertellen wat ze ziet……net wat je al schreef; pijn in been-sok. heeft ze een infuus? zo ja, dan zou ik dat wel van tevoren noemen.

    Neem je een tas met speelgoed, lievelingsdingen mee van je kids?

    Los van dit alles…………Ik hoop oprecht dat EN jij morgen weer fris opstaan EN dat je meiske lekker en ontspannen is gaan slapen EN dat alle uitslagen van je moeder veelbelovend zijn!!

    Ik blijf duimen voor jullie en een kaarsje gaat aan!

    Sterkte meid!!!

  • Pma

    Dit zijn allemaal zulke moeilijke dingen en zo anders dan in gezinnen waar dit niet speelt . Weer eens temeer reden om de PGB's gewoon hoog te laten zijn en blijven omdat zoveel een op een aandacht nodig is en ook interventies. En niet gewone aandacht maar ook een speciale aandacht : dat je de structuur geeft en duidelijk bent en de regie ook echt overneemt. Straffen helpt inderdaad geen zier. Hou daar maar mee op lijkt me. Zeggen van tevoren wat je wil en niet wil helpt vaak wel. Ongelofelijk ook bijvoorbeeld wat Tassie allemaal voor middelen heeft ingezet. (heb ik in eerdere berichten van haar ook over gelezen.) Picto's , schema's , planning. Ik heb er echt bewondering voor. Dit is best heel zwaar en ik wens Trotse mama en Poppenjans heel veel sterkte en ook voldoende budget om hulp in te schakelen zodat je zelf ook aan je eigen dingen nog toe komt. Groeten Pauline

  • Trotse mama van I & B

    De weekenden zijn inderdaad het heftigste, net zoals vakanties (waarvan er weer 1 aan zit te komen pfff).

    Ze heeft gisterenavond 1,5 uur lang lopen gillen/krijsen/overal tegenaan schoppen etc. voordat ze in slaap viel.

    Ze houd zich op school natuurlijk ontzettend in, ze heeft daar ook wel paniekaanvallen en wisselende emoties maar wel allemaal vrij rustig, het echte gevoel gooit ze er thuis pas uit.

    We gebruiken inderdaad picto's.

    We hebben een dagindeling aan de hand van picto's per half dagdeel en we hebben wat losse picto's die we gebruiken voor haar emoties.

    Ik zal haar straks even kort vertellen nog over het ziekenhuis, ze ligt gelukkig niet meer aan een infuus oid.

    Ik laat ze allebei hun lievelingsknuffel in ieder geval mee nemen en ze mogen wat uitkiezen om mee te nemen van speelgoed.

    En dan zal het als we thuiskomen wel feest zijn maar dat zien we dan wel ;)

    Kreeg gisterenavond al een sms van mama's vriend dat ze tegen iedereen aan het vertellen was dat haar kleinkids zondag op visite komen en opa had al pakjes drinken en wat lekkers voor ze moeten halen ;)

  • tassie

    Meid, ik hoop dat het zkhbezoek fijn zal zijn. Dat jullie allemaal, maar vooral je moeder, even genieten van elkaar en het samenzijn!!!

  • tassie

    Hoe is het in het zkh gegaan?

    Was het genieten voor je moeder om je kids te zien?

    Kus

  • Trotse mama van I & B

    Het ging erg goed!

    Isa vond het wel even spannend om de kamer binnen te lopen maar daarna was het goed.

    Mijn moeder werd net van te voren alleen naar een kamer geplaatst voor de voorbereidingen op de onderzoeken van vandaag dus dat kwam mooi uit.

    Mama vond het heerlijk om ze weer even te zien!

    Ze heeft wel nog meer erbij gekregen, zeer waarschijnlijk een longontsteking plus een bacterie in der bloed en urinewegen (kweekuitslagen van woensdag toen ze werd opgenomen werden gisteren bekend).

    Dus nou ook maar aan de antibiotica en het infuus er weer in.

    Nu zo de onderzoeken en dan hopelijk aan het einde van de dag duidelijkheid!

    Lief dat je ernaar vraagt!