Goedemorgen allemaal
Gisteravond met het hele gezin bij opa en oma aan het eten geweest. De oudste (12) zit al een tijdje niet lekker in zijn vel door wij vermoeden de pubertijd en is erg met zijn mening bezig en dingen die hij gewoon niet snapt…Daar gaat hij om discussieren. Gisteravond onder het eten was hij zich zo aan het afzetten tegen zijn opa die uiteraard een veel meer volwassen mening heeft en dingen niet persoonlijk opvat, wat onze oudste dus wel doet dus de bom is ontploft en hij raakte aardig overprikkeld. Heeft in deze bui de ene verwensing naar de ander verwensing naar opa geschreeuwd die hier op zijn beurt ( ondanks mee cursus kleinkinderen met een ass) helemaal niet mee weet om te gaan.
gevolg: hij wil zijn opa nooit meer zien en alle logeerpartijtjes zijn van de hand gewezen…En is ernstig beledigt door wat opa allemaal tegen hem zei.
Pffff moet even stomen…
is dit herkenbaar?
Oudste zet zich erg af op het moment, hoort bij zijn leeftijd, maar de combinatie met ass maakt het niet makkelijker…
Hij vat alles persoonlijk op, iemand tips? Om tot hem door te dringen?
Ik moet wel zeggen dat ik teleurtgesteld ben in zijn opa, die is volwassen en moet toch beter weten ondanks het lezen van geef me de 5 van Collette de Bruin en een cursus van stichting Mee….
Dus ik sta volledig achter zoonlief
groetjes Can