Herkenbaar?

  • Can

    Goedemorgen allemaal

    Gisteravond met het hele gezin bij opa en oma aan het eten geweest. De oudste (12) zit al een tijdje niet lekker in zijn vel door wij vermoeden de pubertijd en is erg met zijn mening bezig en dingen die hij gewoon niet snapt…Daar gaat hij om discussieren. Gisteravond onder het eten was hij zich zo aan het afzetten tegen zijn opa die uiteraard een veel meer volwassen mening heeft en dingen niet persoonlijk opvat, wat onze oudste dus wel doet dus de bom is ontploft en hij raakte aardig overprikkeld. Heeft in deze bui de ene verwensing naar de ander verwensing naar opa geschreeuwd die hier op zijn beurt ( ondanks mee cursus kleinkinderen met een ass) helemaal niet mee weet om te gaan.

    gevolg: hij wil zijn opa nooit meer zien en alle logeerpartijtjes zijn van de hand gewezen…En is ernstig beledigt door wat opa allemaal tegen hem zei.

    Pffff moet even stomen…

    is dit herkenbaar?

    Oudste zet zich erg af op het moment, hoort bij zijn leeftijd, maar de combinatie met ass maakt het niet makkelijker…

    Hij vat alles persoonlijk op, iemand tips? Om tot hem door te dringen?

    Ik moet wel zeggen dat ik teleurtgesteld ben in zijn opa, die is volwassen en moet toch beter weten ondanks het lezen van geef me de 5 van Collette de Bruin en een cursus van stichting Mee….

    Dus ik sta volledig achter zoonlief

    groetjes Can

  • Juut 03-02-08

    tjeemig dat valt niet mee hier natuurlijk ook wel een opstandig puber want ja ze zitten echt al in de pubertijd met 11 a 12 hoor ze beginnen steeds vroeger….misschien voor de toekomst aan je zoon aangeven dat er geen discussie's gevoerd mogen worden aan tafel ( weet dat wij vroeger thuis aan tafel het niet over politieke zaken mochten hebben) en opa had de discussie ook moeten beëindigen hij is de volwassen persoon…….en ja verder weet ik het ook niet………..hier hadden wij een etentje met 12 man waaronder ook mijn moeder en tja dan is het makkelijk ik waarschuw al van te voren dat ze niet te druk mogen doen ivm mijn moeder (ze is 80 en niet echt gezond meer) en gaat het mis onder het eten is een boze blik of een handgebaar genoeg gelukkig……….maar ik was vroeger al geen voorstander van etentjes elders dan thuis hoor ………… lang aan tafel zitten is niet de sterkste kan van mijn twee jongens dus dan komt verveling al heel gauw om de hoek kijken……….goed tja die pubertijd……….valt voor hun zelf ook niet mee hoor die mega veranderingen in hun lijf……..gelukkig is de oudste al de pubertijd voorbij en dat maakt het wel makkelijker en ik leg ook qua pubertijd en sexualiteit de jongste alles uit…..waarom er puistjes komen en haren op alle onmogelijke plekken :D zodat het veranderen van zijn lichaam wat begrijpelijker is…….goed succes ermee…………

    groetjes Juut

  • Can

    Dank je Juut!!

    Ik ben telkens zo teleurgesteld. Ik weet nog dat mijn vader zei dat hij vond dat dat hele autisme gedoe maar eens binnen de fatsoensnormen moet blijven.

    Grrrr!!!

    Net als ik denk dat het beter gaat krijg je weer een conflict

    Ondertussen lijkt zoonlief er niet langer mee te zitten. Ik heb het nog wel met hem erover gehad en vooral jouw tip, geen discussies aan tafel, heb ik vanaf nu ook ingesteld.

    Wij zijn het wel gewend te discussieren met hem en kunnen het op tijd afkappen.

    Hebben ondertussen wel geleerd hoe ver we kunnen gaan!

    Hoe is het bij jou?

    De jongste ook al in de pubertijd?

    groetjes Can

  • Juut 03-02-08

    Hoi Can, ja hoor meneer is flink aan het puberen (hij wordt 12 in juni) maar ja ben nu ervaringsdeskundige he :D de oudste is alweer bijna “normaal” …puistjes komen ook spontaan maar ik merk dat “dieet” geen melk geen chocola en vet varkensvlees wel zeker verschil maakt……hij houd zich daar dan ook keurig aan hoor………en natuurlijk het in discussie gaan waarom iets wel of niet moet en het er vooral NIET mee eens zijn pfffffff…..gelukkig kan ik er nog vaak om lachen en als het te veel wordt gaat ie maar fijn puberen in zijn slaapkamer……….heb ik er geen last van >:D<

    groetjes Juut