Graag wil ik proberen bijn verhaal hier neer te zetten,onze zoon van 8 heeft PDNOS/ADHD een combinatie die erg lasig is voor hem,en zijn omgeving.Het mannetje gaat sinds dit school jaar naar een Renn 4 onderwijs,waar hij het naar eigen zeggen naar zijn zin heeft.Hij heeft hier voor erg op zijn teentjes moeten lopen door dat de juf hem gewoon weg niet begreep,en hem toen maar op de gang zette.Daarna groep 4 kreeg hij een meester die hem wel degelijk begreep en ook de ernst van de situatie in zag dat het op het gewone onderwijs niet lukken wilde..hoe het mannetje ook op zijn tenetjes liep.
Na veel praten en door de goede keuze te maken (ander onderwijs) hadden wij de goede hoop dat hij rustiger zal worden door dat hij meer op zijn plekje zal zijn nu!Ik hoor wel van de ouders die hem een tijdje niet hebben gezien dat ie anders is gaan stralen…Maar ik wil het gaag zien maar zie het niet.Ik zie een mannetje die ongelukkig is en erg veel moeite moet en wil doen om begrepen te worden.Op school gaat het goed heb geregeld contact hem zijn juf..maar snap dan niet zo goed dat het thuis niet lukken wil.We hebben ook begeleiding van iemand van een zorg groep met tips en video home trainigen om mij te laten zien dat ik de dingen die ik doe goed doe..Ik twijfelde daar enorm aan.
Het mannetje wordt nu weer heel vaak boos scheeft en scheld alles wat maar los en vast zit,gelukkig slaat ie zijn broertje en zusje niet,maar schopt wel tegen de deuren aan en gooit met dingen.Dat doet je pijn als moeder je staat aan de grond genagelt en wil hem heel erg graag helpen..Wij hebben samen ook een oefenig door middel van ademhalen..maar dat lukt dan gewoon weg niet,hij is dan te boos.
Ik heb nu ook een tip met de stoptlicht maar dat werkt helemaal niet bij hem…
Wij hebben een belonings systeem met krullen en dat werkt gelukkig wel.
Verder probeer je alles goed voor te bereiden maar dat lukt gewoon weg niet altijd.
Wel heeft hij moeite met regels waar ik niet van afwijk,gewoon weg als je dat gaat doen het helemaal verkeerd gaat vaste tijden voor de tv en lezen na het eten wat ik erg belangerijk vind..
Door de week sta ik er veel alleen voor mijn man is veel weg en dat vinden alle drie de kinders erg moeilijk…
Puff dit lucht fftjes op bedankt voor het lezen.