Bezuiniging gaat door ??

  • XY

    17 feb 2011 23:50

    'Bezuiniging kan niet aangepast'

    Minister Marja van Bijsterveldt (Onderwijs) zegt geen ruimte te hebben om de bezuiniging op passend onderwijs, de extra hulp aan kinderen die moeilijk meekomen op school, aan te passen.

    „Voor mij geldt het regeerakkoord”, zei Van Bijsterveldt donderdagavond tijdens een spoeddebat in de Tweede Kamer. De voltallige oppositie probeerde de afgelopen dagen tevergeefs een discussie te starten over alternatieven voor de bezuiniging van 300 miljoen euro.

    De minister benadrukte dat het stelsel van passend onderwijs „onhoudbaar“ is, doordat te veel kinderen voor de extra hulp in aanmerking komen. De kosten zijn daardoor de afgelopen jaren enorm gestegen. Volgens Van Bijsterveldt blijft er nog 1,9 miljard euro beschikbaar voor passend onderwijs, en wordt de bezuinigde 300 miljoen bovendien weer geïnvesteerd in het onderwijs.

    Vakbond CNV Onderwijs toonde zich donderdagavond na het debat zeer teleurgesteld en voorspelt een „heet voorjaar”. De bezuiniging raakt het onderwijs in het hart, stelde de vakbond. „Het kabinet en de PVV zijn doof voor de argumenten van meer dan tienduizend actievoerders, 150.000 ondertekenaars van de petitie en de vele schrijnende verhalen die de afgelopen weken de revue zijn gepasseerd.”

    De vakbond is verder niet te spreken over het optreden van premier Mark Rutte, die niet met de Kamer in debat wilde over het passend onderwijs. „Ik begin me zelfs af te vragen of dit een premier is voor alle Nederlanders, of alleen voor de happy few”, aldus Michel Rog van CNV Onderwijs.

    Telegraaf.nl

  • XY

    Als we nu 's wat doen aan die salarissen in het Europees parlement ??!!

    Die liggen gemiddeld op 10.000 euro per MAAND namelijk exclusief aftrekpostjes ! En weet u wat ze dien de hele dag ???!!

    Bah bah bah !!!!!

  • A. Tulen

    Tja, Rutte vond de Libelle véééél belangrijker. Weten we weer waar de prioriteit van deze minister president ligt.

    Mensen….laten we GEPAST stemmen over twee weken!!!

  • Susan

    Ze zijn hartstikke gek geworden bij de VVD. Voor mij is dit wel een reden om wél te gaan stemmen.

  • Jacob Eefting

    Ouders,leerkrachten en alle andere betrokkenden stem tegen de bezuinigen..vreselijk heb er geen woorden voor…je staat voor je kind zijn onderwijs waar hij/zij zich kan gaan voorbereiden voor het harde leven in de maatschapij…Strak maar klagen dat deze kinderen niet goed terecht komen en dat daar weer dingen voor aangepast dient te worden…dat kost dan ook weer geld….ach daar bezuinigen we dat toch ook gewoon maar weer..Jammer dat ze niet verder denken dan alleen geld!en niet om het wel bevinden van de betrokkende kinderen en de ouders en alle verdere betrokkenden.