Goeiemorgen!
Ik ben een beetje aan het stoeien met het eetgedrag van mijn meiske.
Ze is net 4 jaar oud en ze weegt maar 13 kilo.
Nou zit dat wel aan beide kanten in de familie dus daar maak ik me niet zo zeer zorgen om maar ze verbruikt door haar drukke gedrag zo ontzettend veel dat ze volgens mij bijna meer verbruikt als dat ze binnen krijgt qua vetten/energieen etc.
Ze is ook zo vaak moe, ze gaat ligt om 18.30 gewoon al helemaal klaar in bed en na een lange schooldag wilt ze soms al om 17.30 naar bed toe.
Nu komt er ook nog eens bij dat ze steeds slechter gaat eten.
Wat ze niet kent dat wilt ze niet maar er vallen steeds meer dingen af.
Qua fruit wilt ze alleen appel, peer en soms banaan (dat wisseld) en qua groenten alleen wortels en spinazie (en dat laatste alleen als het door de aardappels gestampt is).
Op haar brood wilt ze alleen kaas of smeerworst/boterhamworst of pasta/hagelslag de rest wilt ze allemaal niet.
Ze heeft er avonden bij dat ze maar een paar happen warm eten neemt en meer wilt ze dan niet.
Hebben jullie misschien tips hoe ik haar weer kan aanleren om toch meerdere dingen te gaan eten.
Want zodra ik haar iets voorzet wat ze niet lust bv op brood dan is het meteen drama en het huis te klein.
Ik zit eraan te denken om misschien naar een dietiste te gaan voor wat tips ook qua voedingswaarden waar ze veel energie en vetten uit kan halen etc. want ze is echt vaak zo moe (ondanks dat ze vaak dan nog hyper is )