Schooltijd ineens anders

  • Nikita

    Hallo allen

    Sinds begin juli dit jaar wisten wij dat onze zoon naar special V.O. onderwijs kon en na een gesprek op die school hoorde wij de schooltijden enz.

    Daarna vroegen wij leerlingenvervoer aan en hadden daar de schooltijden natuurlijk vermeld zoals wij die van school hadden doorgekregen.

    Nu bleek in het overdrachtsgeprek op school in de eerste week dat op de woensdag mijn zoon niet om 2 uur uit is,zoals ons dat eerder wel vertelt is, maar dat dit veranderd is in dit schooljaar naar 5 over half 1.

    Dit konden wij dus niet eerder weten en ik heb dit doorgegeven aan het vervoersbedrijf,waar ik in eerste instantie als antwoord kreeg dan moet hij maar anderhalf uur wachten,want het vervoer komt dus gewoon pas om 2 uur op de woensdag.

    Nu wist ik dat een buurjongen 3 huizen verder op ook met dezelfde vervoersbedrijf naar school gaat,en hij is op de woensdag om half 1 vrij, zijn school een basischool zit tegenover de school van mijn zoon.

    Van deze buurjongen had ik gehoord dat het busje bij hem niet altijd vol is,dus ik had gevraagd aan het vervoersbedrijf of er dan een mogelijkheid was of onze zoon met dat busje kon worden opgehaald.

    Als antwoord kreeg ik te horen het zou kunnen,maar ik zou daar nog over gebelt worden,dat is niet gebeurt.

    Ik heb gelijk de volgende dag (de bewuste woensdag waar dit over gaat) weer gebelt,maar diegene die het coordineert was op cusus die dag en dat was ook de persoon die ik eerst gesproken had.

    Onze zoon heeft die eerste woensdag dus anderhalf uur moeten wachten.

    Er werd mij vertelt dat er een aantekening van gemaakt zou worden zodat de persoon die ik als eerste gesproken had, en die het vervoer dus coordineert mij hierover terug zou bellen.

    Jullie raden het al ik ben niet terug gebelt door die persoon en dat dus voor de tweede keer.

    Wat is jullie mening hierover moet ik onze zoon elke woensdag maar gewoon anderhalf uur laten wachten op school ?

    Zelf ben ik van mening dat wij er niets aan kunnen doen dat de schooltijd ineens anders is op de woensdag,maar moet onze zoon daardoor dan maar anderhalf uur gaan zitten wachten?

    Wie is hier nu verantwoordelijk voor?

    Het lijkt mij dat de school hier verantwoordelijk voor is,maar mijn zoon zit met de gebakken peren om het maar zo te zeggen, en als ouders mag je dit weer gaan oplossen.

    Helaas de mogelijkheid om mijn zoon zelf op te halen met het openbaarvervoer is geen optie de heen reis is al anderhalf uur,anders had ik dat gedaan.

    Wat is jullie mening hierover en hebben jullie ook wel eens met dit soort veranderingen qua schooltijden te maken en zijn die bij jullie toen opgelost?

  • judith

    Hoi vervelend hoor, kan school niet regelen dat ie ergens op school nog even rustig wat huiswerk kan maken tot die tijd (in de aula of bibliotheek)….kan je wel zeggen dat er op het reguliere voortgezet onderwijs veel roosterwisselingen zijn en uitval, eerste jaar nog niet maar het tweede jaar en daarna erg vaak…..

    groetjes Juutje

  • Nikita

    kan je wel zeggen dat er op het reguliere voortgezet onderwijs veel roosterwisselingen zijn en uitval, eerste jaar nog niet maar het tweede jaar en daarna erg vaak…..

    Ja Judith dat weet ik, ook uit ervaring,van mijn oudste dochter die was ook altijdt veel eerder uit,en mijn zoon zat eerst ook op het reguliere voortgezet onderwijs en was ook vaak al eerder uit,maar ja dat was nooit een probleem,want dat was maar 3 minuten van ons huis af,daar hadden wij bewust voor gekozen maar met speciaal onderwijs heb je niets te kiezen qua afstand en moet je maar gelukkig zijn als je kind geplaatst kan worden ongeacht de vervoers rompslomp d'r omheen.

    De optie om hem huiswerk te laten maken is niet zo van toepassing omdat hij dit tijdens de les al af heeft.

  • Susan

    :?

  • ammie

    Wat een onzin……ze hebben het maar te regelen! Jullie kunnen er idd. helemaal niets aan doen dat die schooltijden veranderd zijn………………….

    Wij zitten in de luxe positie dat alle kindjes bij Brandon in de bus naar dezelfde school gaan…….

    Mss. kan je met de gemeente kortsluiten dat, als het niet lukt met het busje, je kind met de taxi opgehaald kan worden………..al dan niet met eigen bijdrage….Mss. kan Can je hierover meer vertellen………haar jongens gaan ook met taxivervoer.

    Succes!

  • Can

    Klopt onze kinderen gaan met de taxi naar zorgboerderij maar naar school gewoon met het leerlingenvervoer wat als bij Brandon net zo is als hier,

    alle kids uit het zelfde busje gaan naar dezelfde school en zijn op dezelfde tijd uit.

    groetjes

    Can

  • Can

    Tjemig wat een lekker begin weer van het schooljaar, niet dus!!!

    Erg vervelend allemaal en uit den boze dat je voor de twede keer gewoon niet wordt terug gebeld:(

    Heb je al contact gehad met de ambtenaar van de gemeente die hier over gaat?

    Misschien dat hij of zij nog iets kan betekenen?

    Als het echt niet anders kan worden opgelost kun je nog bij de regiotaxi in jullie buurt informeren naar de prijzen (die zijn meestal wat voordeliger dan normale taxi"s)

    Bij de gemeente kun je ook aanvraagformulieren indienen voor een taxipas

    maar dan moet je wel kunnen bewijzen dat je zoon door zijn “stoornis”niet zelfstandig met het openbaar vervoer kan reizen, anders heeft het gewoonweg geen nut.

    Heel veel sterkte,

    een anderhalf uur wachten is wel erg lang

    groetjes

    Can

    als je meer wilt weten hierover zeg het maar en mail ik je

  • truus

    en andes vraag je of school erover kan bellen mt gemeente , dat hij echt niet zo lang kan wachten. (niet ingevulde tijd is kliertijd toch??)

    Vaak kan school er ook wel wat mee. dit is echt te lang wachten, voor een keer is het te doen, maar als het strucureel wordt, moet er een oplossing gevonden worden.

    truus

  • Nikita

    Bedankt voor jullie reactie's en tips< aan sommige dingen had ik zelf niet gedacht.zoals contact opnemen met de gemeente of aanvraagformulieren indienen voor een taxipas.

    Can jij schreef:

    maar dan moet je wel kunnen bewijzen dat je zoon door zijn “stoornis”niet zelfstandig met het openbaar vervoer kan reizen.

    Dat kan hij ook niet, zelfstandig reizen, maar hoe moet je dit bewijzen?

    Ik kan zelf wel dingen opnoemen waaruit dat blijkt, maar is dat voldoende bewijs?

    Ik had al eens eerder geprikt over het vervoersprobleem voor volgend schooljaar, dan wil men dat hij met het openbaarvervoer gaat en eventueel met begeleiding,wat dan op mij neer komt,dus moet ik 4 uur op een dag heen en weer reizen, dan is misschien z'n taxipas een optie als hij niet met het leerlingenvervoer mag?

    Ammie:Wij zitten in de luxe positie dat alle kindjes bij Brandon in de bus naar dezelfde school gaan

    Dat is bij mijn zoon ook het geval alleen zitten de andere kinderen niet in zijn klas en daardoor heb je,dat alleen mijn zoon om 5 over half 1 vrij is op de woensdag en de andere kinderen in het busje gewoon om 2 uur.

    Nou vanochtend heeft mijn man gebelt met dat vervoersbedrijf,en hij had die persoon aan de lijn die mij dus eigelijk tot 2 x toe zou terug bellen.

    Mijn man heeft gezegt dat hij het vrij onbehoorlijk vind als er gezegt word dat er terug gebelt zou worden,en dat dit dan tot 2x toe gewoon niet gebeurt.

    Hij bood z'n excuus hiervoor aan en vertelde dat wij en nog 3 andere ouders de enige zijn die de schooltijden hebben doorgegeven en daardoor weet hij dus niet alle schooltijden van elke leerling die met hen vervoert worden,het zal voornamelijk de eindtijd van de school gaan vermoed ik die ze schijnbaar niet weten.

    Hij kwam er daardoor zelf niet meer uit en hij zou vandaag contact opnemen met de school om alle tijden op te vragen en op die manier een indeling met het vervoer te maken zodat onze zoon dan op de woensdag wel om 5 over half 1 opgehaald kan worden.

    Hij kon niets beloven voor a.s. woensdag,maar we zouden als hij de tijden heeft en een indeling heeft kunnen maken gebelt worden,en ik ga er maar vanuit dat hij zich deze keer aan zijn woord houd.

    Toch vind ik het al met al een vreemde situatie,als je de aanvraag voor het leerlingenvervoer moet invullen dan moet je daar toch de schooltijden invullen? en de gemeente geeft dit dan toch door aan het vervoersbedrijf?

  • ammie

    Nou, dat is dan hoogstwaarschijnlijk weer goed opgelost en ja het is wel lichtelijk vreemd.

    Wat ik ook erg idioot vind is dat er op deze school, toch speciaal onderwijs met busvervoer en kids die dus van ver komen, verschillende tijden gehanteerd worden…….Daar kan ik met mijn hoofd toch echt niet bij!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!