spiritualiteit

  • Linda

    hoi

    ik ben linda.

    ik ben moeder van een asperger-zoon van 13 jaar.

    ik ben sinds 4 jaar bezig met mijn spirituele ontwikkeling.

    dit heeft mij en mijn kinderen heel veel geholpen.

    hebben jullie hier ervaringen in? en willen jullie hierover iets kwijt?

    goetjes Linda

  • Daan

    hoi Linda…

    Mijn zoontje is gediagnostiseerd met autisme en ADHD.

    Wij zijn er sinds enigen weken achter dat hij een nieuwetijdkind is (eigenlijk wisten we dat al vanaf zijn geboorte, maar ja hij is de eerste!!)

    Nu we weten wat hij is en de daarbij behorende kenmerken steeds duidelijker zichtbaar worden is hij voor ons makkelijker te begrijpen en gaat het ook op het MKD ineens een stuk beter….

    dus…. ja… wij hebben ervaringen met het spirituele, maar ik weet niet of dit de aangewezen plek is om daar verder op in te gaan…

    groet Daan

  • Gerda_H

    Hoi,Linda.

    Onze jongste dochter is ook paranormaal. Zij kan met overleden personen praten. Zij is hier niet bewust mee bezig. Ook hebben wij de ervaring dat een dromenvanger voor onze oudste, die steeds nachtmerrie's had erg helpt. Ikzelf heb een paar gezondheidsstenen onder mijn kussen liggen. nl. de rozenkwartz en een paarse,maar de naam daarvan ben ik even kwijt. Hierdoor slaap ik veel beter. Deze stenen helpen mij ook met mijn depressie.

    Mijn kleinzoon had ook nachtmerries,en nadat mijn dochter een bergkristal onder zijn bed had gelegd,zonder dat hij het wist,had hij geen nachtmerries meer.

    Groetjes Gerda

    ps. Ik heb bewust niet vermeld wat mijn dochters hebben,vanwege eerdere problemen met mijn oudste.

  • hadassah

    Die paarse steen is denk ik amethist , word vaak gebruikt voor onder het hoofdkussen …geeft rust

    Mijn zoon draagt vaak een avunturijn bij zich en soms een zonnesteen…dromenvangers hebben we ook al jaren …wat ook goed helpt, maar kom er niet iedere dag aan toe is samen met Je kind yoga doen…voor de ontspanning.

    Nieuwetijdskinderen hebben veel raakvlakken met kenmerken uit het plaatje autisme en adhd maar heeft een veel positievere benadering , daarom werkt het denk ik ook veel beter als je je kind vanuit die gedachte of met stenen, kruiden,(bloemen/bachbloesemremedies) of dromenvangers en en andere dingen…zoals een amulet benadert, deze dingen hebben allen een positief doel .

    Mijn kind vind het heerlijk om buiten lavendel te zoeken en vogelveren en daar een amulet van te maken, waar hij dan kracht uit put omdat lavendel rust geeft en vogelveren kunnen het kwaad verjagen. Bij hem werkt dit dan ook echt. Maar eigenlijk is dit allemaal heel oud, vroeger werd door diverse volkeren gebruik gemaakt van salie(om negatie energie weg te krijgen), lavendel, edelstenen, dromenvangers, en anderen dingen met name uit de natuur. krachtdieren kunnen ook helpen, bij ons wel. Tijdens een antroposofische sova- training werkten ze met krachtdieren en visualisaties, bijvoorbeeld jezelf een boom maken als je moed nodig hebt, of als je boos word van jezelf een donderwolk maken die alles eruit bliksemt wat eruit moet, waarna je regen word en al de vervelende gevoelens weg laat spoelen , vervolgens word het droog(kom je in een meditatiehouding een paar minuten) en daarna word je de zon en ben je weer blij. Deze oefening werkt bij mijn zoon ook erg goed, hij is vaak een vulkaan die uitbarst en als hij dit doet dan werkt dat heel goed en is hij weer een zon.

    Over spiritualiteit , ik heb een zakje met berkenschors wat ik vaak bij mij draag, ook is er nog veel te vertellen over wat kleuren doen.

    groeten hadassah

  • Susan

    Ik hoop dat dit mag blijven staan:

    http://www.spiritueleforum.nl/

    Kijk daar eens. Ik denk dat je daar heel veel wijzer van wordt.

  • Gerda_H

    Hoi hadassa,

    Waarvoor dient dat zakje berkenschors? Ik weet wel dat yoga een heel goede oefening is om rust te vinden. Die paarse steen is een amethist. Ik heb het papiertje snel ff opgezocht.En het geeft inderdaad rust.

    Groetjes Gerda

  • ammie

    Hallo dames,

    Ik ben niet paranormaal begaafd maar ik geloof wel dat bepaalde dingen uit de natuur hun positieve invloed kunnen hebben.

    Is er daadwerkelijk iets een steen of iets anders die invloed kunnen hebben op het gedrag van mijn kleine hieperdepieper?

    Daarnaast ben ik eigenlijk wel nieuwschierig waarom jullie denken dat jullie nieuwetijdskinderen hebben en hoe zich dat bij jullie kids uit.

    Als je het hier niet helemaal uitgebreidt neer wilt zetten mijn mail staat aan.

    Groetjes, Ammie

  • hadassah

    Hoi Gerda,

    o was eigenlijk geen vraag hoor, dat van die amethist, ik wist ook zeker dat het een amethist was en dat hij rust geeft. Berkenschors brengt mij in het nu…bij iedereen werkt wat anders.

    Yoga is trouwens ook heel goed voor de concentratie. En werkt zeker bij kinderen die moeilijk kunnen concentreren. Er zijn appart kinderyoga boeken met leuke speelse oefeningen(o.a. van helen purperhart)

    Hoi Ammie,

    mail je een andere keer nog, heb misschien wel tips die zouden kunnnen helpen , heb nu weinig tijd.

    Bij sommige kinderen werkt het knuffelboekje met de bijbehorende kaarten om op een fijne manier bij allerlei dingen stil te staan en als lage drempel voor ouders om met het kind in gesprek te komen.

    groeten Hadassah

  • Gerda_H

    http://www.edelsteentje.nl/

    http://www.ishiras.nl/

    Ammie, ik heb twee sites waar ik ook regelmatig naar kijk. Misschien kan jij er ook wat vinden voor jou hieperdepieper?

    Veel succes Groetjes Gerda

  • Can

    Hoi Linda

    Ik doe alles met mijn gevoel. Helaas komen de dingen die ik aanvoel meestal wel uit, terwijl ik toch altijd weer loop te twijfelen;)

    groetjes

    Can