ik kon niet rustig blijven....

• andrea

Hallo Paula,

Klinkt erg prettig voor de autist maar als autist zal je toch in deze maatschappy

moeten functioneren.

Dus moet je ook als autist aanpassen of je kiest er voor de deur niet meer uit te

gaan.Maar dat lijkt me geen optie. Ik ben zelf autistische en heb door het gebrek aan begeleiding toen ik vanuit mijn veilige omgeving de maatschappy in moest enorme depressie's gehad.

Dit beter voorkomen dan een nog moeilijke situatie crieeren.

Verder nicole waarom die bed tijden ? Het levert veel strijd op meschien is het voor de situatie nu beter om dat los te laten.Schilt hoop stress.

Mijn oudste ( 10 ) PDD-Nos gaat laat naar bed kijkt tv , computerd heeft gewoon veel minder slaap nodig als hij vroeg gaat dan ligt hij uren wakker.

Als je niet wil dat hij computert dan wel tv kijken ?

Ik probeer mee te denken ?

succes andrea

• Nicole_1

Hallo Andrea,

Bedankt. Tja, die bedtijden: hij kan er 's morgens ook niet uit als hij naar school moet, vandaar dat ik het nodig vind dat hij op een redelijke tijd het licht uitdoet. Hij mag al úren per dag aan de pc/playstation, en het leek mij beter als hij inderdaad de laatste 3 kwartier bijvoorbeeld tv zou kijken. Dan ben je toch iets passiever bezit, waardoor hij misschien gemakkelijker zou inslapen. Hoop dat ik het zo goed duidelijk maak?

Wat jijzelf schrijft over de gemiste begeleiding alvorens je de maatschappij in kon; dat is ook de reden, dat ik wil dat zoonlief dingen aanleert. Ik vind ook dat hij later in de maatschappij zo goed mogelijk moet kunnen functioneren. Voorlopig zie ik wel hoe het gaat.

Groetjes,

Nicole