dolfijntherapie

• Sandra

Wie is er naar dolfijntherapie geweest met zijn kind?

Ik ben nieuwsgierig hoe anderen dit ervaren hebben. En bijvoorbeeld hoe oud jouw kind toen was.

Het klinkt zo mooi dolfijntherapie.

gr Sandra

• mam1971

Hallo Sandra,

Ik heb nog geen ervaring met de dolfijntherapie op Curacao, maar in februari gaat onze zoon (11 jaar) de therapie daar volgen. Wij hebben er vreselijk veel zin in. Ik probeer geen hoge verwachtingen te hebben. Onze zoon heeft ADHD en Asperger. Je ziet uiterlijk helemaal niets aan hem en je moet hem goed kennen wil je merken dat er iets met hem aan de hand is. Onze doelstellingen zijn; bouwen aan zelfvertrouwen, het automatiseren van oogcontact en inlevendvermogen. Bovenal hoop ik dat hij na de therapie wat meer vertrouwen krijgt in ons en de wereld om hem heen, wie weet krijg ik dan wel 1 keertje een echt gemeende knuffel van hem.

Onze dochter van 5 jaar gaat meedoen aan het speciale brusjes programma.

ze heeft vreselijk veel zin, en heeft het elke dat over de aankomende reis. Ze gaat als een speer met zwemles omdat ze graag wil kunnen zwemmen in februari. Onze zoon is helemaal niet met de reis bezig, hij heeft zoiets van… als jullie denken dat het leuk is… dan doe ik het wel :-(

Vorig jaar tijdens onze vakantie op Curacao heb ik gegeken bij de therapie en het ziet er echt geweldig uit. Echt om kippenvel van te krijgen. Wil je meer weten dan mail je maar! Groetjes!

• Eline

Ik ben afgelopen zomer geweest in Turkije met mijn zoontje. Hij was toen net 4 jaar en heeft klassiek autisme. Hij is er zo door vooruitgegaan!!! Hij “deelt” nu meer met ons, bv. onze aandacht trekken als hij iets doet, willen dat wij naar hem kijken, het vertellen als hij iets “knaps” heeft gedaan, en dat deed hij eerder nooit. Ook komt hij nu soms spontaan een knuffel geven of zegt hij dat hij ons lief vindt, dat deed hij daarvoor ook nooit. En hij is tijdens het verblijf in Turkije begonnen met fantasiespel, en doet dat nog steeds. Voor de rest is en blijft hij natuurlijk een autist. Maar met deze - voor anderen misschien kleine maar voor ons hele grote - veranderingen zijn we heel erg blij! Ik denk er al voorzichtig over na of het mogelijk is om het komende jaar of het jaar erna weer te gaan.

• jacquelien

hoi Sandra

wij hebben de dolfijntherapie gevolgd in het Dolfiniarium in Harderwijk.

7 sessie en het was een geweldige ervaring.

Onze zoon is klassiek autistisch en praat ook niet en heeft een ernstige tot matige verstandelijke beperking. Hij is er zo op vooruit gegaan.

Hij heeft er gebaren geleerd wat hij voorheen nooit deed, hij kan nu aangeven als hij iets wil. Hij is rustiger. Kijkt je aan. Hij heeft er zoveel geleerd.

We zouden graag nog een keer willen, maar financieël is dat niet haalbaar

maar wie weet nog eens.

Je kan op onze site filmpjes zien http://www.pddnos-info.nl

Je kan ook op de site van stichtingsam kijken.

Het is echt de moeite waard.

groetjes Jacquelien

• Paula.

Dit is inderdaad heel leuk voor een kind. Helaas is dat duur.

groetjes paula

• jolanda

Hoi Eline,

Waar precies heeft je zoontje die dolfijntherapie gevolgd? Dat is toch heel duur?

In principe zouden wij dat ook wel met ons zoontje willen gaan doen. Hij is net 5 en heeft pdd-nos en adhd. Ik zou hier graag wat meer over willen weten, alvast bedankt!

Gr Jolanda

• mam1971

Hallo Eline, wat leuk dat jij in Turkije bent geweest! Hoelang duurde deze therapie en spraken de therapeuten dan ook Nederlands? Ben inderdaad benieuwd naar de kosten voor jullie? Wij zijn rond de 10.000 euro kwijt incl reis en verblijfskosten. Wij gaan met zijn vieren, en gaan in een huisje en niet in een hotel om de kosten te drukken maar ook om onze zoon meer rust te geven. De therapie betaal je in dollars en dat was een groot voordeel ivm de lage dollarstand de laatste tijd. Het geld was voor ons best een groot probleem, ook omdat ik wegens re-organisatie mijn baan sinds kort kwijt ben. Gelukkig hebben wij een aantal sponsors in werkgevers en familie gevonden. Ook ben ik mezelf gaan uitbetalen uit het PGB, zwaar tegen mijn principe in. Dit zet ik allemaal opzij. Ik heb er best kopzorgen over gehad maar nu kijk ik er vreselijk naar uit!!

• Eline

Wij hebben het gedaan via St. Meded, en de kosten vielen reuze mee. Het was 4800 euro voor 10 dagen dolfijnentherapie, vliegtuig, 2 weken verblijf en halfpension. Natuurlijk is het nog niet supergoedkoop, maar vergeleken met andere dolfijntherapieën wel.

• Eline

De therapie was 10 dagen van 1 uur (waarvan een half uur daadwerkelijk op het platform of in het water met de dolfijn). De therapeute spreekt engels. In de zomervakantie was er ook een nederlandse begeleidster aanwezig om evt. vertaling te doen maar voor mij was dat niet nodig. De turkse therapeute spreekt voldoende nederlandse woordjes om mijn zoontje de juiste instrukties te geven met de dolfijn. En zelf zat ik er ook altijd bij dus als er iets was wat hij niet begreep vertaalde ik het even voor hem.

Voor ons was het 4800 euro incl. reis en verblijf, voor 2 personen. Als je met 4 gaat komt daar nog wat bij.

• carla van dewaal

hallo paula.

een beetje jaloers.