neurofeedback en asperger

• prosepijn

ik ben sinds enkele weken gediagnostiseerd als Asperger , na een lange omweg (schizoid etc) , ik heb pillen altijd geweigerd, behalve antidepressiva . Wie heeft ervaring met neurofeedback ? P.S. ik ben 59 en werk . Mijn probleem is dat mensen me eerst aardig, maar daarna te moeilijk en kritisch vinden.

• Kay

Ik heb een tijdje terug neurofeedback gedaan. Ik heb er goede ervaringen mee.:) Ik werd er rustiger van in mijn hoofd en beter geconcentreerd. En bijwerkingen zijn er niet. behalve wat vermoeidheid na een sessie. Ze zeiden dat wat de sportschool voor je spieren is dat neurofeedback dat voor je hersenen is. Dus die vermoeidheid is wel logisch.;)

Groetjes Kay

(25 jaar met asperger)

• Susan

Nu je weet waarom je “anders” bent dan anderen, kan je er wat mee denk ik. Accepteren wat je minder sterke punten zijn en proberen daar wat mee te doen. Dáár bereik je mijnsinziens minstens net zoveel mee als met neurofeedback.

Ik zeg niet dat neurofeedback niets doet, maar ik geloof er niet zo hard in en ik vind het ook wel heel makkelijk. Weet wie je bent en waarom en doe er wat mee! Accepteer het in elk geval Dan maak je het jezelf in elk geval een heel stuk makkelijker.

Susan

PDD-nos

• Kay

Ik kan Neurofeedback ook geen wondermiddel noemen. Ik ben nog steeds niet “genezen”. hahaha

Maar alle beetjes helpen.;) Iedereen kan zichzelf ontwikkelen. Ook mensen met autisme.

• sassie

Hoi Kay, Jij schrijft: Ook mensen met autisme, ik vind dat je daarmee jezelf tekort doet!!!! Ik heb enorm veel respect hoe jij hier de mensen altijd te woord staat, en niet alleen jij maar ook bijv. Susan, echt petje af!!!! Vind ook dat dat eens gezegd moet worden want het gaat vaak over dingen die mensen met aut. niet zo goed in zijn maar jullie zijn voor mij echt toppers!!!!!

Sassie

• Susan

Ik ontwikkel me, nog steeds, iedere dag. Maar daar heb ik echt geen neurofeedback voor nodig. Ik vind het onzin en heb het idee dat het vooral “helpt”door het zogenaamde placebo-effect.

Het gaat hartstikke goed met me. Weet je hoe dat komt? Omdat ik mezelf accepteer, keihard werk aan de dingen die niet goed gaan en vecht voor elke stap die ik kan maken.

Het mooiste van dat alles is misschien nog wel dat dromen nu werkelijkheid gaan worden. Al dat vechten is dus niet voor niets geweest.

En dat allemaal zonder neurofeedback, maar vooral door kei en keihard vechten.

Susan

• Susan

Dank je Sassie(bloos)

• Kay

Dank je sassie…….

• Kay

Als zij verschil op de EEG scan zien dan gaan zij er pas van uit dat er echt verbetering is. Het zijn inderdaad geen chemicaliën die je alleen maar forceren onnatuurlijk te functioneren.

Het word niet voor niets “training” genoemt. Zelf vind ik trouwens dat ontwikkeling niet goed kan gaan als je dingen gaat buitensluiten.

• Susan

Maar aan de andere kant bereik je met neurofeedback niets als je jezelf niet accepteert. Dat is de basis van alles. Hoe je het ook bekijkt.